Lego-filmen 2

Originaltitel: The Lego Movie 2: The Second Part
Regissör:Mike Mitchell (IV)
Utgivningsår:2019

Om Lego-filmen 2:

Den här gången hotas de av LEGO DUPLO-inkräktare från yttre rymden som förstör allt i sin väg snabbare än invånarna hinner bygga upp det på nytt. Kampen för att besegra inkräktarna och återställa lugnet i LEGO-universumet tar Emmet, Lucy, Batman och deras vänner till nya outforskade världar. Det kommer krävas mod, kreativitet och mästerbyggar-skills för att visa hur speciella de verkligen är.

Chris Pratt (röst), Elizabeth Banks (röst), Will Arnett (röst), Tiffany Haddish (röst), Stephanie Beatriz (röst), Alison Brie (röst), Nick Offerman (röst), Charlie Day (röst), Channing Tatum (röst), Maya Rudolph, Will Ferrell, Jadon Sand, Brooklynn Prince

Phil Lord, Christopher Miller (I)

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Musikal, Äventyr, Fantasy

Australien, Danmark, Norge, USA
Diskussioner om Lego-filmen 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lego-filmen 2 (3 st)
ShenLong (Anmäl)   10:27 23/3
bättre än ettan, inte lika rörig
Jaganatha (Anmäl)   21:34 16/2
Den här filmen borde visas på originalspråk, för den är nog roligare för vuxna än för barn. Den första filmen var lite bättre också, om jag minns rätt. Annat på plussidan är att Lego(R)-figurerna tillåts se lite slitna ut, det hjälper på något sätt till att göra den tunna handlingen mer engagerande.
Miamia (Anmäl)   19:59 16/2
För vuxna är den rätt så kul, fullpackad med metahumor och diverse referenser till populärkultur. Men för barn måste den vara nästan obegriplig. Barnen i salongen skrattade två gånger, tror jag.