The Libertine

Regissör:Laurence Dunmore
Utgivningsår:2004
Antal betyg:1926 betyg

Om The Libertine:

En film om John Wilmot, även känd som Hertingen av Rochester. En poet, känd för att ha druckit och levt ett sedeslöst liv, vilket till slut ledde till hans död vid 33 års ålder.

Titel: Quills
Regissör: James DeMonaco
År: 2009
Genre: Drama, Kriminalare
Little New York

Johnny Depp, Richard Coyle, Rupert Friend, Tom Hollander, Samantha Morton, Rosamund Pike, John Malkovich, Johnny Vegas, Laurence Spellman, Habib Nasib Nader, Kelly Reilly, Jack Davenport, Freddie Jones, TP McKenna

Stephen Jeffreys

Drama

Storbritannien

Recension The Libertine

- Priceguy sätter betyg 2 och skriver:
Den här filmen är på sätt och vis fullständigt fantastisk, för det är den enda filmen med Johnny Depp som jag någonsin sett som jag inte tyckte var bra. Den inleds underbart och helt i linje med vad jag förväntade mig av filmens baksidestext. Johnny Depp i rollen som filmtitelns libertin John Wilmot, andre earlen av Rochester, håller ett långt och magnifikt tal om hur vi kommer att ogilla honom,...

Recension av The Libertine - Läs hela!

Diskussioner om The Libertine  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Libertine (186 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   9/1 2017
Mörka svart-bruna bilder i 109 minuter blir outhärdligt, så jag slumra nog till ett par gånger å då är det ju lite svårt att betygsätta filmen men å andra sidan va det ju filmens fel att jag slumrade och jag vägrar att se om skiten. Jag minns trots allt vad Johnny sa just innan slummer nr1. Ett stort Johnnyhuvud mot en brun-svart bakgrund sa att jag skulle avsky honom, så en tvåa får det bli.
Putorius (Anmäl)   25/6 2015
Depp har aldrig varit så bra som här. En helt fantastiskt poetisk film om Wilmot.
YouAreNrIchi (Anmäl)   26/3 2015
Depp spelar helt fantastiskt, men det hade gärna fått vara mer spänning i luften, och vadfan var det med kameran som inte kunde fokusera ordentligt i slutet? störande som fan.
Berniey (Anmäl)   12/4 2014
Som en utdragen teater pjäs och upprepandes, helt enkelt urtrist.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Libertine