The Limits of Control

Originaltitel: The Limits of Control
Regissör:Jim Jarmusch
Utgivningsår:2009

Om The Limits of Control:

Berättelsen om en mystisk ensling - en gangster på väg att avsluta sitt uppdrag, ett uppdrag som tar honom ut på en resa genom Spanien.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Aru koroshiya
Regissör: Kazuo Mori
År: 1967
A Certain Killer

Bill Murray, Tilda Swinton, John Hurt, Youki Kudoh, Gael García Bernal, Alex Descas, Isaach De Bankolé, Jean-François Stevenin, Luis Tosar, Hiam Abbass, Óscar Jaenada, Paz de la Huerta, Héctor Colomé, María Isasi

Jim Jarmusch

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

USA, Japan
Diskussioner om The Limits of Control  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Limits of Control (88 st)
RustyFilm (Anmäl)   09:35 13/2
Svår kategoriserad film om en man som mest är ute och går i schysta miljöer. Snyggt foto av Christopher Doyles är det och regissör Jim Jarmusch brukar ju va ett fenomen på bildberättande här finns det dock inte så mycket att berätta men lugnt och stilla är det. Även soundtracket brukar va OK när Jarmusch styr, men den här filmen är ett undantag (rassligare än vanligt). Trots negativiteterna ovan så finns det även lite vanlig Jim Jarmusch magi över det hela, å Jarmusch magi gillas av mig. Kanske jag e jävaktig när jag betygsätter.
mammene (Anmäl)   26/11 2017
Man börjar känna igen mönstret, det repetitiva, gåendet och olika människor som dyker upp efter hand. Huvudpersonen sa inte många ord, det var mer vad han gjorde i nuet, för informationen var knapphändig för tittaren, ett steg i taget. Jag började fundera vilken färg det skulle bli på kostymen nästa gång. Lite absurt och nästan komiskt blev det och intresset var inte på topp hela tiden, men ett speciellt sätt att göra film har han den där Jarmusch.
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
jlam (Anmäl)   7/9 2017
Som en töntig raptext skulle kunna lyda, den här filmen är: COOL. En av de skönaste "tomma" rullar jag sett på länge. Jim Jarmusch är mannen för det (även om Ghost dog är bättre som film) ¿Usted no habla espanol, verdad?
Barneyk (Anmäl)   7/3 2017
Jag tycker ändå att den börjar snyggt och intressant och lyckas hålla en slags melankolisk hypnotisk stämning över sig som ändå fångar in mig lite. Men i nästan 2 timmar lyckas den inte hålla kvar mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Limits of Control