The Little Shop of Horrors

Originaltitel: The Little Shop of Horrors
Regissör:Roger Corman
Utgivningsår:1960

Om The Little Shop of Horrors:

En ung man, Seymour, arbetar i en blomsteraffär. För att locka dit mer folk tar han med sig en annorlunda planta, en köttätande växt, som han odlat fram av några mystiska frön han kommit över. Växten är till en början ganska beskedlig men när den av en händelse får i sig lite blod börjar den att växa. Och snart kräver den mer föda...
Se filmen på Headweb

Regissör: Charles Saunders
År: 1958
Genre: Skräck, Science Fiction
Womaneater

Jack Nicholson, Jackie Joseph, Jonathan Haze, Dick Miller, Mel Welles, Myrtle Vail, Wally Campo, Lynn Storey, John Herman Shaner

Charles B Griffith

Komedi, Skräck

Diskussioner om The Little Shop of Horrors  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Little Shop of Horrors (90 st)
92axha10 (Anmäl)   10/11 2017
Riktigt dum men charmig b-film i sann Corman anda
Dream (Anmäl)   1/11 2017
Gillar du humor i still med: Repmånad, Rosa Pantern och Mr. Bean. Då är detta kul underhållning, men jag har full förståelse även för de som gett den en etta, för kommer man hem efter en dålig dag på jobbet bitter och trött, sedan av en slump startar denna samt hör någon skrika "FEEEED MEEEEE!" i mellan åt, så krävs det nog gått om tålamod för att inte bli vansinnig... Haha.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
todape (Anmäl)   29/12 2015
Fantastiskt usel film. Men jag har visserligen svårt för klassiker och när det därtill är komedi blir saken knappast bättre. Humorn har förändrats en del på 65 år kan man väl lugnt påstå utan att överdriva. Bottennapp. 1/10
Djason (Anmäl)   21/8 2015
Förstår inte alls storheten med denna film. Gjorde ett försök men fick kämpa med att inte byta kanal.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Little Shop of Horrors