The Long Kiss Goodnight

Originaltitel: The Long Kiss Goodnight
Regissör:Renny Harlin
Utgivningsår:1996

Om The Long Kiss Goodnight:

Davis spelar en hemmafru som lider av en minneslucka på åtta år. När det förflutna en dag brutalt kommer kapp henne visar det sig att hon varit specialtränad elitagent...

Titel: Salt
Regissör: Sam Raimi
År: 1998
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
En enkel plan

Geena Davis, Samuel L Jackson, Craig Bierko, Yvonne Zima, Tom Amandes, Brian Cox, Patrick Malahide, David Morse, G D Spradlin, Melina Kanakaredes, Joseph McKenna, Alan North, Edwin Hodge

Shane Black

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension The Long Kiss Goodnight

- RasmusOrsén sätter betyg 4 och skriver:
Annorlunda thriller av Renny Harlin med Geena Davis och Samuel L. Jackson. En historia om en kvinna som lider av amnesia och hur hennes skrämmande förflutna hinner ikapp henne. För åtta år sedan förlorade Samantha Caine (Geena Davis) minnet. Hon har inga som helst minnen innan dess. Nu levor hon, hennes man (Tom Amandes) och dotter (Yvonne Zima) ett stillsamt liv i en liten ort i USA. Ett trivsamt...

Recension av The Long Kiss Goodnight - Läs hela!

Med i listor: Lönnmördare
Diskussioner om The Long Kiss Goodnight  (1 diskussioner)
Kommentarer om The Long Kiss Goodnight (361 st)
Andreas_ (Anmäl)   13/1 2018
Tyckte denna rulle var fantastiskt bra när jag var typ 17 och såg denna på bio 1996...idag när man är typ 40 och ser om den, så är det inte alls särskilt bra utan riktigt dålig om jag ska vara helt ärlig...Renny Harlin är en amatör som lyckats göra två bra filmer i och med Die Hard 2 och Cliffhanger...allt annat har varit rena dyngan, detta är väl ändå fullt ok att se i brist på annat men det är verkligen inte bra, alldeles för mycket plot holes och en riktigt kass Geena Davis i huvudrollen....visst är Samuel L Jackson bra i bi-rollen men det räcker inte...Geena spelar en tuff agent som skit...hon känns inte trovärdig utan mer skrattretande när hon ska agera stentuff agent som är ful i käften...och skurken är ju bara en av dom mest patetiska filmskurkar jag varit med om....men tack vare en minimal men bra insats av Brian Cox och en som vanligt bra insats av Samuel L Jackson så räddar dom upp lite grann och gör så att filmen ändå duger i brist på annat...sen är det alltid kul att se dessa gamla actionfilmer för deras actionscener med blodpåsar under kläderna än dagens totalt kassa CGI där man ser hur fånigt datagjort blodet är....så betyget blir en stark 2:a ändå.
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
Rai (Anmäl)   9/10 2017
Ganska bra rulle....
norenorama (Anmäl)   26/9 2017
Stark fyra! Bättre än jag minns den ändå sett den många ggr. Önska dagens action var mera som denna.
Clark (Anmäl)   7/7 2017
Bra insats av Samuel Jackson (eller var det Laurence Fishburne?) skitsamma; men filmen manifesterade sig psyko-fysiskt rent infrastrukturellt som en kulturifrågasättande produktion som vågar ta ut svängarna, vilket ger plus i min bok.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Long Kiss Goodnight