The Long Night of Francisco Sanctis

Originaltitel: La larga noche de Francisco Sanctis
Regissör:Francisco Márquez, Andrea Testa
Utgivningsår:2016

Om The Long Night of Francisco Sanctis:

Året är 1977 i diktaturens Argentina. En stillsam familjefar vid namn Francisco Sanctis får information om att två personer kommer att "försvinna" av politiska skäl. Francisco har inte varit politiskt engagerad sedan sin ungdoms dagar, men nu tvingas han ta ett beslut om vad han ska göra med den information han besitter.

Diego Velázquez, Laura Paredes, Valeria Lois, Marcelo Subiotto, Rafael Federman, Romina Pinto, Fiorela Duranda

Francisco Márquez, Andrea Testa

Argentina
Informationen om denna film är inte
kontrollerad av filmtipset.se än
Diskussioner om The Long Night of Francisco Sanctis  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Long Night of Francisco Sanctis (1 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   03:57 21/4
Det verkade lite lovande till en början det här, och de kval vår huvudperson brottas med är intressanta i teorin, men blir det tyvärr aldrig riktigt i praktiken. Grundproblemet är att det saknas kontext. Att jag själv har dålig koll på den historiska kontexten är en faktor, men framför allt får vi veta för lite om huvudpersonen. När vi vet så lite om vem han är, vad han står för, vad han kan göra, och vad han riskerar, så blir det också svårt att riktigt bli engagerad i hans dilemma. I övrigt är det inga större fel, men filmen faller helt enkelt på detta