Betyg idag: 1 888 Besökare idag: 6 403

Originaltitel: The Lost City of Z
Regissör:James Gray
Utgivningsår:2016

Om The Lost City of Z:

I hundratals år trodde många européer att Amazonas djungel dolde glimrande städer av guld. Efter år av förberedelser begav sig den brittiske upptäckaren Percy Fawcett i början av 1900-talet in i djungeln i hopp om att göra en av de viktigaste upptäckterna i mänsklighetens historia.

Titel: Aguirre – Guds vrede
År: 1979
Genre: Drama, Krig
Apocalypse
Titel: Embrace of the Serpent
Originaltitel: El abrazo de la serpiente
Regissör: Ciro Guerra
År: 2015
Embrace of the Serpent
Titel: Djungeläventyret Campa Campa
Originaltitel: Djungeläventyret Campa Campa
Regissör: Torgny Anderberg
År: 1976
Djungeläventyret Campa Campa

Charlie Hunnam, Robert Pattinson, Sienna Miller, Tom Holland (III), Edward Ashley, Angus Macfadyen, Ian McDiarmid, Clive Francis, Pedro Coello, Matthew Sunderland, Johann Myers, Aleksandar Jovanovic, Harry Melling, Franco Nero, Elena Solovey

James Gray

Drama, Action, Äventyr, Biografi

Diskussioner om The Lost City of Z  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Lost City of Z (22 st)
Lanix (Anmäl)   20:05 2/11
Jag brukar inte tänka på det/se det men filmen verkar väldigt dåligt klippt. -Första resan talas det om de ska använda "3 flottor, 4 hästar" vilka man också får se i början. Ett par minuter utan någon förklaring är det 1 flotta. -Resan till början av floden ska ta 2 år. Som det är filmat/klippt verkar det ta veckor/ett par månader. Det är väl så i hela filmen. År/månader passerar men det känns inte så. Utan datumen angivet i bild skulle det väl vara värre. -En rädd person säger till de andra "kom till träddungen". Ett par sekunder senare har han lämnat träddungen och är där de andra är, ~20 m bort. o.s.v. genom hela filmen Nu är det inte bara klippningen som ger det en 1:a.
WillyV (Anmäl)   23:28 30/9
Överraskande nog gick denna på realism och inte matiné/äventyr/action. Stark trea.
DIProgan (Anmäl)   19:59 29/9
Hållet uppe ett godkänt intresse utan att vara uppseendeväckande men faller pladdask på slutet som är rent tråkigt.
amotherscrime (Anmäl)   11:35 8/9
En fantastisk historia, verkligen. Finns mycket att hämta där. Och filmatiseringen har många fina idéer men samtidigt flera bottennapp också. Den är inte helt historiskt korrekt och den tar sig en del friheten. En del, som jag sa, vars går hem och en del som resulterar i bottennapp. Ojämn men ändå engagerande nästan hela filmen igenom. Fint foto. Tycker att Pattison och Miller är fantastiska. Skådespelet är bra i allmänhet. Hunnam känns dock otroligt svårköpt. Han spelar samma roll som vanligt och det övertygar inte speciellt mycket. Fel man för rollen men det går precis att förbise. Sen tyckte jag också att den var lite för rörig för sitt eget bästa. Allt i allt så lämnade den ändå något slagt avtryck och jag tycker att det är en otroligt fascinerande historia, trots filmens brister och behållningar.
Ramza (Anmäl)   10:35 26/8
Jag gillar Hunnam och Pattinson i den, men tempot känns aldrig rätt och det blir geografiskt väldigt hoppigt vilket gör att storyn aldrig engagerar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Lost City of Z
Se filmen