The Lost City of Z

Originaltitel: The Lost City of Z
Regissör:James Gray
Utgivningsår:2016

Om The Lost City of Z:

I hundratals år trodde många européer att Amazonas djungel dolde glimrande städer av guld. Efter år av förberedelser begav sig den brittiske upptäckaren Percy Fawcett i början av 1900-talet in i djungeln i hopp om att göra en av de viktigaste upptäckterna i mänsklighetens historia.

Titel: Apocalypse
Originaltitel: Heart of Darkness
Regissör: Nicolas Roeg
År: 1993
Mörkrets hjärta

Charlie Hunnam, Robert Pattinson, Sienna Miller, Tom Holland (III), Edward Ashley, Angus Macfadyen, Ian McDiarmid, Clive Francis, Pedro Coello, Matthew Sunderland, Johann Myers, Aleksandar Jovanovic, Harry Melling, Franco Nero, Elena Solovey

James Gray

Drama, Action, Äventyr, Biografi

Diskussioner om The Lost City of Z  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Lost City of Z (32 st)
Solidus (Anmäl)   13:23 12/4
Jag blev oväntat betagen av THE LOST CITY OF Z. Charlie Hunnam och Robert Pattinson är två skådespelare som jag helst undviker, men här gör det båda ett riktigt bra skådespel båda, speciellt Hunnam. Sedan ska det sägas att jag gillar idén om att söka efter en förlorad civilisation samt att regissören använder sig av moder natur för samtliga skogsscener istället för ful green screen. Över förväntan säger jag delar ut en stabil 4:a i betyg.
stgurgel (Anmäl)   15:49 12/3
Fruktansvärt tråkig och seg
Engravadlax (Anmäl)   23:05 10/3
Som Fawcett irrar också manus lite överallt.
HerrNenne (Anmäl)   16:24 23/2
Känns väldigt konstigt uppbyggd, känns längre än vad den är och nästan som olika avsnitt. Trots det så är det tillräckligt godkänt.
Robkiller (Anmäl)   18:06 17/2
Riktigt segt äventyrsdrama som delvis är utspelar sig i amazonas djungler... handlingen känns sönderklippt, skådespelarna risiga och tempot så lågt att filmen känns dubbelt så lång som den egentligen är.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Lost City of Z
Se filmen