Betyg idag: 1 366 Besökare idag: 6 040

Originaltitel: The Lost City of Z
Regissör:James Gray
Utgivningsår:2016

Om The Lost City of Z:

I hundratals år trodde många européer att Amazonas djungel dolde ett glimrande kungadöme vid namn El Dorado. Efter år av förberedelser begav sig den brittiske upptäckaren Percy Fawcett år 1925 in i djungeln i hopp om att göra en av de viktigaste upptäckterna i mänsklighetens historia.

Titel: Aguirre – Guds vrede
Regissör: Werner Herzog
År: 1982
Fitzcarraldo
Titel: Embrace of the Serpent
Originaltitel: El abrazo de la serpiente
Regissör: Ciro Guerra
År: 2015
Embrace of the Serpent
Titel: Mörkrets hjärta
Originaltitel: Heart of Darkness
Regissör: Nicolas Roeg
År: 1993
Mörkrets hjärta

Charlie Hunnam, Robert Pattinson, Sienna Miller, Tom Holland (III), Edward Ashley, Angus Macfadyen, Ian McDiarmid, Clive Francis, Pedro Coello, Matthew Sunderland, Johann Myers, Aleksandar Jovanovic, Elena Solovey, Bobby Smalldridge, Tom Mulheron

James Gray

Drama, Action, Äventyr, Biografi

Diskussioner om The Lost City of Z  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Lost City of Z (19 st)
amotherscrime (Anmäl)   11:35 8/9
En fantastisk historia, verkligen. Finns mycket att hämta där. Och filmatiseringen har många fina idéer men samtidigt flera bottennapp också. Den är inte helt historiskt korrekt och den tar sig en del friheten. En del, som jag sa, vars går hem och en del som resulterar i bottennapp. Ojämn men ändå engagerande nästan hela filmen igenom. Fint foto. Tycker att Pattison och Miller är fantastiska. Skådespelet är bra i allmänhet. Hunnam känns dock otroligt svårköpt. Han spelar samma roll som vanligt och det övertygar inte speciellt mycket. Fel man för rollen men det går precis att förbise. Sen tyckte jag också att den var lite för rörig för sitt eget bästa. Allt i allt så lämnade den ändå något slagt avtryck och jag tycker att det är en otroligt fascinerande historia, trots filmens brister och behållningar.
Ramza (Anmäl)   10:35 26/8
Jag gillar Hunnam och Pattinson i den, men tempot känns aldrig rätt och det blir geografiskt väldigt hoppigt vilket gör att storyn aldrig engagerar.
gustaw (Anmäl)   11:33 25/8
En bra film vars avslutning drar ner betyget och lämnar en känsla av besvikelse.
Barneyk (Anmäl)   01:09 24/8
Känns väldigt välgjord och sådär och jag gillar den verkligen inledningsvis men allt eftersom börjar dess brister bli allt större och större. Den hoppar mellan olika saker på ett sätt som bara blir tröttsamt och är totalt oengagerande. Familjekonflikten är så sporadisk att den känns komma från ingenstans när den dyker upp och hur det knyts ihop i slutet känns sammanhangslöst. Och från kriget och framåt är det mest tråkigt. Pattinson är väldigt väldigt bra i det lilla. Tvåa.
Ghostface (Anmäl)   18:19 9/8
Filmen är energilös och aningen seg, den känns tyvärr lite underregisserad och "underskriven" då jag på pappret borde ha gillat detta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Lost City of Z
Se filmen