The Lost City of Z

Originaltitel: The Lost City of Z
Regissör:James Gray
Utgivningsår:2016

Om The Lost City of Z:

I hundratals år trodde många européer att Amazonas djungel dolde glimrande städer av guld. Efter år av förberedelser begav sig den brittiske upptäckaren Percy Fawcett i början av 1900-talet in i djungeln i hopp om att göra en av de viktigaste upptäckterna i mänsklighetens historia.

Titel: Aguirre – Guds vrede
Regissör: Werner Herzog
År: 1982
Fitzcarraldo
Titel: Embrace of the Serpent
Originaltitel: El abrazo de la serpiente
Regissör: Ciro Guerra
År: 2015
Embrace of the Serpent
Titel: Mörkrets hjärta
Originaltitel: Heart of Darkness
Regissör: Nicolas Roeg
År: 1993
Mörkrets hjärta

Charlie Hunnam, Robert Pattinson, Sienna Miller, Tom Holland (III), Edward Ashley, Angus Macfadyen, Ian McDiarmid, Clive Francis, Pedro Coello, Matthew Sunderland, Johann Myers, Aleksandar Jovanovic, Harry Melling, Franco Nero, Elena Solovey

James Gray

Drama, Action, Äventyr, Biografi

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om The Lost City of Z  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Lost City of Z (29 st)
HerrNenne (Anmäl)   16:24 23/2
Känns väldigt konstigt uppbyggd, känns längre än vad den är och nästan som olika avsnitt. Trots det så är det tillräckligt godkänt.
Robkiller (Anmäl)   18:06 17/2
Riktigt segt äventyrsdrama som delvis är utspelar sig i amazonas djungler... handlingen känns sönderklippt, skådespelarna risiga och tempot så lågt att filmen känns dubbelt så lång som den egentligen är.
cosinusfi (Anmäl)   08:39 12/2
Funkar som tågunderhållning.
Afflicter (Anmäl)   21:39 8/2
Det här fungerar som en realistisk skildring av Fawcetts äventyr, så slutet blir ganska förutsägbart, men det är svårt att inte respektera att man har lyckats motstå frestelsen att göra det till en klassisk äventyrsfilm.
Murvel48 (Anmäl)   19:46 3/2
Bra film men den var lite tung, träig och småseg mellan varven och det drar ner betyget ett snäpp. Intressant att se en verklighetsskildring jag aldrig hört talas om.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Lost City of Z
Se filmen