The Love Guru

Originaltitel: The Love Guru
Regissör:Marco Schnabel
Utgivningsår:2008

Om The Love Guru:

Pitka är en amerikan som blev lämnad i Indien som barn och blev där uppfostrad av gurus. Som vuxen flyttar han tillbaka till USA men hans oortodoxa metoder ställs på prov då han måste lösa en konflikt mellan hockeystjärnan Darren Roanoke från Toronto Maple Leafs och dennes frånskilda fru som efter separationen LA Kings-stjärnan Jacques Grande, vilket skickade hennes ex-man på en professionell sladd. Pitka måste återfå paret till äktenskaplig nirvana och få Roanoke att återfå sitt spel så att laget kan bryta den 40 år gamla förbannelsen och vinna Stanley Cup.

Titel: Tom i bollen 2
Regissör: Bob Logan (I)
År: 1990
Genre: Komedi, Skräck
Besatt

Mike Myers, Jessica Alba, Justin Timberlake, Verne Troyer, Ben Kingsley, Romany Malco, Meagan Good, Omid Djalili, John Oliver, Stephen Colbert, Jim Gaffigan, Manu Narayan, Deepak Chopra, Rob Blake, Telma Hopkins, Daniel Tosh, Rob Huebel, Sean Cullen

Mike Myers, Graham Gordy

Komedi

USA, Storbritannien, Tyskland

Recension The Love Guru

- Sarlac sätter betyg 4 och skriver:
Denna film har fått väldigt mycket dålig kritik av imdb-pöbeln. Dagen som denna recension skrivs så har den 3.5 i snitt. Medveten om den dåliga mottagning den fått gick jag skeptiskt in i biomörkret men efter en timme in i filmen tyckte jag att denna kritik inte var korrekt i mina ögon. Utöver det att den är klart roligare än den rivaliserande filmen "Jiddra inte med Zohan" så känns den nästan... mogen...

Recension av The Love Guru - Läs hela!

Med i listor: Ishockey, Razzies
Diskussioner om The Love Guru  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Love Guru (165 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   28/6 2017
En komedi som inte är rolig och därför inte fungerar, enkelt uttryckt. Mike Myers karaktär driver egentligen inte med något publiken kan känna igen, utan han är bara en etnisk stereotyp och det håller inte för en hel film numera. Dåligt manus och ointressanta birollsfigurer. hjälper inte.
Hogman (Anmäl)   4/11 2016
Plus för att det var hockey i den...sen är det inte mkt som återstår...
yrkeschaufföre (Anmäl)   4/9 2016
Jaha, så sitter jag här igen och ser på den här... Men jag plockar russinen ur kakan (på så sätt blir den uthärdlig)
Valarn (Anmäl)   3/9 2016
1 av 10, 4-5 av 100