Flickan från ovan

Originaltitel: The Lovely Bones
Regissör:Peter Jackson
Utgivningsår:2009

Om Flickan från ovan:

En ung flicka som mördats vakar över sin familj och sin mördare från en plats mellan himlen och jorden. Hon måste väga sitt behov av hämnd mot familjens behov av att läka sina emotionella sår.

Titel: Drömmarnas värld
Regissör: Fabian Wullenweber
År: 2007
Genre: Thriller, Skräck
Cecilie

Saoirse Ronan, Mark Wahlberg, Rachel Weisz, Stanley Tucci, Michael Imperioli, Susan Sarandon, Rose McIver, Christian Ashdale, Reece Ritchie, Carolyn Dando, Nikki SooHoo, Andrew James Allen, Jake Abel, AJ Michalka, Tom McCarthy, Stefania LaVie Owen

Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson

Drama, Thriller, Fantasy

USA, Storbritannien, Nya Zeeland

Recension Flickan från ovan

- MrsRatched sätter betyg 3 och skriver:
Fotot är det annars inget fel på. Möjligen har Jackson skruvat på lite för mycket färg här och var. I övrigt är det klart godkända rollprestationer, även om ingen direkt briljerar. Det är en (bokstavligt talat) färgstark och vacker film som lyfter en intressant tanke, men det blir tyvärr inte mer än så. Det blir för mycket tyst fantasy och för lite dramathriller. Idén och bitar av storyn lyfter i alla...

Recension av Flickan från ovan - Läs hela!

Diskussioner om Flickan från ovan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flickan från ovan (324 st)
wasteoftime (Anmäl)   15:00 18/2
0,1
Rai (Anmäl)   26/2 2018
En väldigt dålig film, som är baserad på en väldigt dålig bok! Denna film är väldigt dålig gjord och den är varken gripande eller spännande. Skådespelarna gör väldigt dåligt i från sig.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
En väldigt bra film som är baserad på en väldigt bra bok! Denna film är väldigt välgjord och den är både gripande och spännande. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
Musopjken (Anmäl)   2/6 2015
Fruktansvärt spännande och otäck film!
Craxyknas (Anmäl)   4/4 2015
Oväntat spännande. En del saker som hände utan att man förstod varför och som man aldrig fick en förklaring på. En del logiska luckor. Men huvudberättelsen var riktigt intressant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flickan från ovan
Se filmen