The Machine

Originaltitel: The Machine
Regissör:Caradog W James
Utgivningsår:2013

Om The Machine:

Två dataprogrammerare förs samman när de skapar världens första självmedvetna artificiella intelligens, som är utformad för att hjälpa mänskligheten. Men saker går fel när försvarsministeriet stjäl deras verk och lär den att istället bli ett vapen.

Titel: Transcendence
Regissör: Steven Spielberg
År: 2001
Genre: Drama, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
A.I.

Toby Stephens, Caity Lotz, Denis Lawson, Pooneh Hajimohammadi, Lee Nicholas Harris, Sam Hazeldine, Siwan Morris, John-Paul Macleod, Helen Griffin, Alan Low, Ben McGregor, Jonathan Byrne, Jade Croot

Caradog W James

Thriller, Science Fiction

Storbritannien
Med i listor: Heta filmer
Diskussioner om The Machine  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Machine (37 st)
vonadel (Anmäl)   00:11 2/7
Jag får vara lite snabbare med att lägga in här, för denna börjar redan försvinna en del ur minnet. Kanske för att den var just ganska medelmåttig. Intressant story. Alltid spännande med AI tycker jag, men utförandet kunde gjorts bättre. 5/10
karlmats (Anmäl)   23:41 21/1
Idén är det inget fel på men utförandet känns lite själlöst. Varken Lotz eller Stephens gör speciellt bra insatser och allt är så grått och dassigt att man inte känner nån direkt glädje av det här. Den börjar bra men faller ganska snart ihop utan att jag kan sätta fingret på varför. Att man har snott lite musik från Blade Runner var en trevlig bekantskap, men i övrigt var det få saker som fick ögonbrynen att rycka till. En ganska stark 2a för miljöerna och idén, men den senare Ex Machina känns som ett betydligt bättre alternativ på temat.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
sparriskrigarn (Anmäl)   2/12 2016
Verkligen inte dum - ambitiös och ganska originell story, men den når inte riktigt ända fram, även om den är stabil. Intressant och mörk känsla, och soundtracket är oerhört bra.
Kaarin (Anmäl)   7/8 2016
Tyckte filmen var fantastiskt bra. Önskar bara den hade haft en något högre budget för att klättra upp en fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Machine