Betyg idag: 1 047 Besökare idag: 4 855

Regissör:Brad Anderson
Utgivningsår:2004
Antal betyg:11917 betyg

Om The Machinist:

Trevor Reznik är en svarvmaskinist som har förlorat sin förmåga att somna. Men det rör sig inte om någon vanlig sömnlöshet - Trevor har inte sovit på ett år. Tröttheten har lett till en dramatisk försämring av hans fysiska och mentala hälsa. Hans arbetskollegor blir allt mer misstänksamma mot honom och vill snart ha bort honom därifrån. Detta leder till att Trevor blir allt mer paranoid - går konspirationen mot honom bara ut på att få honom sparkad eller planerar de något ännu värre?
Se filmen på CDON

Regissör: Darren Aronofsky
År: 1998
Genre: Thriller, Science Fiction
Pi

Jennifer Jason Leigh, Christian Bale, Michael Ironside, Anna Massey, Aitana Sanchez-Gijon, Reg E Cathey, John Sharian, Colin Stinton, Robert Long, Matthew Romero Moore, Lawrence Gilliard Jr

Scott Kosar

Drama, Thriller, Mysterium

El maquinista

Spanien, USA

Recension The Machinist

- Ersk sätter betyg 2 och skriver:
Det är någonting som inte är riktigt som det ska vara hos Trevor Reznik (Christian Bale). Han är extremt undernärd, så till den grad att en prostituerad (Jennifer Jason Leigh) påpekar att om han bara vore lite smalare så skulle han upphöra att existera. Att Reznik inte sovit på ett år gör inte saken bättre. Det är kanske inte så konstigt att det bara är Reznik som sett den nye killen, Ivan, på arbetsplatsen....

Recension av The Machinist - Läs hela!

Med i listor: Skövde Filmfestival 05, Stockholm XV American Independents
Diskussioner om The Machinist  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Machinist (808 st)
widez (Anmäl)   00:55 7/8
Välgjord och gripande film!
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
En dramathriller som är mystisk och psykologisk. Frågan man blir sittande med från filmens början till slut är: Är det någon som försöker driva Trevor till vansinne eller är det hans egen paranoia som presenteras? Det hela blir lite frustrerade och jobbigt men inte ointressant.
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/9 2016
Slutet är väldigt banalt men i övrigt är det här en väldigt bra, välgjord och spännande film med väldigt bra skådespelare.
peu-depeu (Anmäl)   4/9 2015
Herregud så obehaglig. Hade svårt att se en femma framför mig i början av filmen, men när den var slut var det utan tvekan. Filmen har en så genomtänkt känsla som hänger med hela filmen. Den är spännande på precis rätt ställen och är lagom förvirrande. Känslorna förmedlas rakt ut och Christian Bale är en otrolig skådespelare som vanligt.
jskogh (Anmäl)   15/6 2015
Snyggt foto, riktigt bra jobb av Bale och bra framförd story. Väldigt nära en femma.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Machinist