The Magic of Belle Isle

Originaltitel: The Magic of Belle Isle
Regissör:Rob Reiner
Utgivningsår:2012

Om The Magic of Belle Isle:

I ett försök att finna sin ursprungliga talang, flyttar en rullstolsburen författare till en lantlig stad, där han blir vän med en ensamstående mamma och hennes tre barn, som hjälper honom att få tillbaka sin passion för att skriva.

Titel: En dag i livet
Regissör: Russell Crowe
År: 2014
Genre: Drama, Krig
The Water Diviner

Morgan Freeman, Virginia Madsen, Madeline Carroll, Emma Fuhrmann, Nicolette Pierini, Kenan Thompson, Fred Willard, Ash Christian, Jessica Hecht, Boyd Holbrook, Kevin Pollak, Debargo Sanyal, Lucas Caleb Rooney

Rob Reiner, Guy Thomas, Andrew Scheinman

Drama, Komedi

Summer at Dog Dave's

Recension The Magic of Belle Isle

- JohnMcClane sätter betyg 3 och skriver:
En äldre författare av ett antal gamla klassiska vilda västern böcker flyttar över till den lilla staden Belle Isle över sommaren. Morgan Freeman som alltid är bra, gör denna rollen utan att man blir besviken på hans insatts eller filmen efteråt. Den gamle författaren har under de senaste åren tappat sin passion för skrivandet. Den mesta delen av sin tid lägger han ner på sprit och alkohol. Men när...

Recension av The Magic of Belle Isle - Läs hela!

Diskussioner om The Magic of Belle Isle  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Magic of Belle Isle (33 st)
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Har alltid gillar Morgan Freeman! Men den här filmen blir lite seg...
HerrNenne (Anmäl)   25/7 2017
Morgan Freeman pratar med sig själv konstant för att en film om berättande inte klarar av att berätta sin egen historia the movie.
Barneyk (Anmäl)   14/10 2015
Charmig, trevlig och söt! Men också platt och oinspirerad. Stark tvåa!
Sajo (Anmäl)   27/7 2014
Väldigt trevlig film men ett fint budskap. Freeman spelar grymt bra som vanligt.
Raxit (Anmäl)   1/7 2014
Formpressad smörja enligt mall: 1A. Alla karaktärer känns konstruerade till den grad att man helt tappar intresset, man vet ju att alla kommer att agera på "feelgood-manér". Handlingen var närmast obefintlig och musiken var grädde på moset för att rama in detta som både en kalkon och ett praktpekoral.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Magic of Belle Isle