The Magnificent Seven

Originaltitel: The Magnificent Seven
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2016

Om The Magnificent Seven:

Bartholomew Bogue håller staden Rose Creek i ett dödligt järngrepp. De desperata invånarna anlitar sju prisjägare för beskydd: Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez och Red Harvest. När de sju förbereder staden för den våldsamma uppgörelsen inser de att de slåss för mer än för pengar.

Titel: 3:10 till Yuma
Regissör: Gore Verbinski
År: 2013
Genre: Action, Äventyr, Western
The Lone Ranger

Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D'Onofrio, Lee Byung-hun, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier, Haley Bennett, Peter Sarsgaard, Luke Grimes, Matt Bomer, Jonathan Joss, Cam Gigandet, Emil Beheshti, Sean Bridgers, Billy Slaughter

Nic Pizzolatto, Richard Wenk

Action, Äventyr, Western

The Magnificent 7

Diskussioner om The Magnificent Seven  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Magnificent Seven (66 st)
sodomiten (Anmäl)   23:27 2/8
Nöjesvåld där allt går ut på mördande. Är egentligen hjältarna bättre än skurkarna? Nu såg jag inte klart hela men jag antar att det fanns en obligatorisk kärleksscen då en tjej ingick i gänget.
deswhip (Anmäl)   11/11 2018
Bra filmidé, bra skådisar, färgstarka karaktärer. Ändå funkar det inte riktigt...
dudson (Anmäl)   8/9 2018
Alldelles för tillrättalagd och utan själ. Måste ändå medge att slutuppgörelsen var fucking grym!
RichardEk (Anmäl)   30/6 2018
Nej, tyvärr! Det skulle vara fullt möjligt att samla ihop en ensemble som kunde mäta sig med den i Sturges film (ett antal namn poppar upp i huvudet) från 1960, men så har inte skett här. Denzel Washington känns väl rätt, han för ju sig själv med sådan ledig auktoritet nu på lite äldre dar. Men i övrigt saknas både karisma bland skådespelarna och intressanta karaktärer. Det ersätts med action, mycket action, men inte heller de scenerna är gjorda med den intensitet som hade behövts, kanske för att man vill undvika R-stämpel i USA? Det blir lite långtråkigt helt enkelt.
Solidus (Anmäl)   20/6 2018
Akira Kurosawa kom på världens bästa filmidé 1954 och hans originalfilm fick en värdig remake 1960 med 7 VÅGADE LIVET. Remaken på remaken, dvs THE MAGNIFICENT SEVEN från 2016, är överraskande bra. Den slår inte versionen från 1960, men duger gott till en stund polerad western-action. Dock så är det en av de svagare tolkningarna efter Kurosawas grundidé.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Magnificent Seven