Betyg idag: 1 335 Besökare idag: 5 674

Originaltitel: The Magnificent Seven
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2016

Om The Magnificent Seven:

Bartholomew Bogue håller staden Rose Creek i ett dödligt järngrepp. De desperata invånarna anlitar sju prisjägare för beskydd: Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez och Red Harvest. När de sju förbereder staden för den våldsamma uppgörelsen inser de att de slåss för mer än för pengar.

Titel: De sju gladiatorerna
Regissör: John Sturges
År: 1960
Genre: Drama, Action, Äventyr, Western
7 vågade livet

Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D'Onofrio, Lee Byung-hun, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier, Haley Bennett, Peter Sarsgaard, Luke Grimes, Matt Bomer, Jonathan Joss, Cam Gigandet, Emil Beheshti, Sean Bridgers, Billy Slaughter

Nic Pizzolatto, Richard Wenk

Action, Äventyr, Western

The Magnificent 7

Diskussioner om The Magnificent Seven  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Magnificent Seven (59 st)
setterwall (Anmäl)   20:53 12/11
Känns som de flesta inblandade gått på halvfart. Ändå okej.
ilgoga (Anmäl)   16:48 23/10
Action efter mall 1A, inga överraskningar och väldigt tråkigt.
Andreas_ (Anmäl)   15:44 22/10
Riktigt jäkla kass rulle av den alltid kassa regissören Antoine Fuqua som endast lyckats göra en bra film i hela sin karriär och det är Training Day, tack vare att han hade då Ethan Hawke och Denzel Washington i sina prime dagar och ett riktigt bra manus av David Ayer...efter den turfilmen så har han bara gjort ren dynga, som t.ex sabotage på den brittiska legenden King Arthur eller som här, ren slakt på en stark western klassiker The magnificent seven....original western är ju en remake av en japansk klassiker som fungerade bra i western miljö eftersom den var bra gjord med riktigt stora stjärnor i rollerna...detta är en riktigt blek kopia av Fuqua och även om Denzel Washington och Ethan Hawke ofta är suveräna i sina filmer så är dom väldigt platta här, kanske beror på en kass regissör och platt manus men en stor besvikelse är dom och övriga skådisar behövs knappt nämnas...Chris Pratt fungerar i sina "komedier" men här är han helt felplacerad och förstör mer än han tillför och dom övriga är bara ett stort jävla skämt, speciellt Peter Saarsgard som ska försöka agera elak....vilket han misslyckas fatalt med, en fluga hade varit mer skrämmande än hans patetiska bad guy skådespel här, vilket är synd då han vanligtvis oxå bara gör bra roller annars. Jennifer Lawrence kopian Haley Bennett är enda ljuspunkten faktiskt och trots att hon ser ut som en exakt kopia av JL så är hon definitivt en bättre skådis än överskattade JL...för övrigt så är filmen fånigt barnslig och överdriven till max....alldeles för mycket PK dessutom, regissören har verkligen slängt in alla raser här istället för att göra en realistisk western, så ska det vara en svart, asiat, indian, överviktig och en kvinna med....enda som saknas är en dvärg för att göra paketet komplett...patetisk eftersom filmen utspelar sig i en tid då detta bara är löjligt overkligt, sen att vissa karaktärer kan ta 15 kulor innan dom dör eller att en indian råkar hitta övriga gänget när dom tar en paus och delar en bit renhjärta med Denzel så blir dom bästa vänner och han får så klart joina gänget...skrattretande dåligt och att det dessutom är en western för unga....alltså en film från 11 år gör filmen ännu mer patetisk....kan vara en av dom sämsta filmerna för 2016 och jag rekommenderar att undvika denna till varje pris för att inte förlora 2 timmar av sitt liv som man aldrig får tillbaka...kan bara säga att jag är oerhört lycklig att Fuqua inte fick chansen att förstöra ännu en klassiker med remaken av Scarface där han var påtänkt ett tag...den hade nog oxå blivit en patetisk barnfilm från 11 år....betyget här blir en överkörd och begraven svag 1:a...det lägsta betyg man kan tänka sig, denna film är en ren och skär katastrof...
johansjosten (Anmäl)   20:04 4/9
Riktigt tunn och svag trea. Men som actionrulle är den helt okej. Hade kvinnorna bara inte varit halvnakna så hade det varit en trea med värdighet. Men tyvärr, sex säljer inte för mig.
arruba (Anmäl)   14:36 11/8
Inte lika bra som originalet, men så är det väl extremt sällan iofs. Men misströsta inte, denna är verkligen underhållande och tillför en trevlig filmstund.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Magnificent Seven