The Magnificent Seven

Originaltitel: The Magnificent Seven
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2016

Om The Magnificent Seven:

Bartholomew Bogue håller staden Rose Creek i ett dödligt järngrepp. De desperata invånarna anlitar sju prisjägare för beskydd: Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez och Red Harvest. När de sju förbereder staden för den våldsamma uppgörelsen inser de att de slåss för mer än för pengar.

Titel: De sju gladiatorerna
År: 1980
Genre: Science Fiction
Film nr.: 19834
Kriget bortom stjärnorna

Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D'Onofrio, Lee Byung-hun, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier, Haley Bennett, Peter Sarsgaard, Luke Grimes, Matt Bomer, Jonathan Joss, Cam Gigandet, Emil Beheshti, Mark Ashworth, Billy Slaughter

Nic Pizzolatto, Richard Wenk

Action, Äventyr, Western

The Magnificent 7

Diskussioner om The Magnificent Seven  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Magnificent Seven (48 st)
Jamesa (Anmäl)   13:31 23/4
Helt ok, underhöll någorlunda för stunden, men var egentligen aldrig vare sig intressant eller spännande. Körd på safe från början ända till eftertexterna. Även t o m D´onofrios gestalt var på safe, inte mycket ens han kunde göra där. Även om det börjar bli länge sedan de bästa västerns gjordes, borde man kunna bättre. Synd, nu när amn ändå hade chansen med resurser, jag älskar ju västerns.
mammene (Anmäl)   19:36 19/4
Det får bli en svag trea, för bra underhållning och Denzel Washington som jag gärna ser, här verkligen cool. Annars är det lite upprepning och kanske inte de träffsäkraste replikerna, det är något som fattas, den riktiga känslan kanske.
Sture Stenhög (Anmäl)   17:13 18/4
Duglig underhållning, men den spelar alldeles för safe och är alldeles för tillrättalagd för att det ska kunna bli något speciellt av det här. Man har filat ner alla skarpa kanter, och den råhet som var en stor anledning till att föregångaren (då syftar jag på westernfilmen med samma namn) var så bra är helt borta. Den filmen hade t.ex. ett flertal odödliga repliker, medan den här inte har något som är värt att minnas dagen efter. Man har förstås fått ihop ett gäng sevärda skådespelare, men det är väl egentligen bara Peter Sarsgaard i skurkrollen som lyckas göra något större intryck, de andra får aldrig riktigt något utrymme att briljera. Men den gör alltså inga större fel heller, westerngenren har dock fått ett visst uppsving de senaste åren, och den här står sig inte speciellt bra i konkurrensen
Krille80 (Anmäl)   13:46 13/4
Detta är verkligen en western skapad utifrån dagens filmskapande och utveckling. Ambitionen att berätta något historiskt hållbart är lika med noll och jag kan inte låta bli att känna att regissören och skådespelarna valde detta projektet mest för att kunna ha en westernfilm på sin CV. Bortser man dock från detta så är filmen dock en fungerande popcornrulle som underhåller för stunden och det är trots allt kul att se Denzel Washington och Chris Pratt i en western.
GrandMaster_E (Anmäl)   23:21 10/4
Full fart och mycket "pang! Pang!". Vad mer behöver man en söndagskväll.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Magnificent Seven