Betyg idag: 1 489 Besökare idag: 6 917

Originaltitel: The Magnificent Seven
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2016

Om The Magnificent Seven:

Bartholomew Bogue håller staden Rose Creek i ett dödligt järngrepp. De desperata invånarna anlitar sju prisjägare för beskydd: Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez och Red Harvest. När de sju förbereder staden för den våldsamma uppgörelsen inser de att de slåss för mer än för pengar.

Titel: 3:10 till Yuma
Regissör: Akira Kurosawa
År: 1954
Genre: Drama, Action, Äventyr
De sju samurajerna

Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D'Onofrio, Lee Byung-hun, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier, Haley Bennett, Peter Sarsgaard, Luke Grimes, Matt Bomer, Jonathan Joss, Cam Gigandet, Emil Beheshti, Sean Bridgers, Billy Slaughter

Nic Pizzolatto, Richard Wenk

Action, Äventyr, Western

The Magnificent 7

Diskussioner om The Magnificent Seven  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Magnificent Seven (52 st)
zallaxx (Anmäl)   01:44 3/6
helt okej. var bra till en början men sen så var det ganska jobbigt att den totalt ointressanta slutstriden var typ en timme.
Ajax Swan (Anmäl)   18:33 31/5
Nja, en remake som verkligen bara upprepar förlagorna. Någorlunda underhållande, visst, men saknar hjärta och emotionellt engagemang. Trea. (5/10).
Bumbi78 (Anmäl)   23:55 28/5
Inom westerngenren finns det rimligtvis inte så många nya grepp att fatta, allt är ju i princip gjort redan, massa gånger dessutom. Den här remaken är klart underhållande och den har budgeten i ryggen för att kunna elda på ordentligt. Men när inte ens Tarantino hade en chans att fingra på mäster Leones färdigheter, då har knappast den här en chans att bli minnesvärd.
Bompa (Anmäl)   09:18 8/5
Remake på en remake dock helt utan hjärta eller själ. De flesta skådisarna ställde helt sonika in sina boots på banan och så blev det därefter. *Spoiler* Älskar skurkens Gatlingkulspruta. Lika effektiv som en 30mm kanon på en Apache attackhelikopter. Filmen saknar hursom alla spänningsmoment.
Jamesa (Anmäl)   13:31 23/4
Helt ok, underhöll någorlunda för stunden, men var egentligen aldrig vare sig intressant eller spännande. Körd på safe från början ända till eftertexterna. Även t o m D´onofrios gestalt var på safe, inte mycket ens han kunde göra där. Även om det börjar bli länge sedan de bästa västerns gjordes, borde man kunna bättre. Synd, nu när amn ändå hade chansen med resurser, jag älskar ju västerns.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Magnificent Seven