The Man from Earth

Originaltitel: The Man from Earth
Regissör:Richard Schenkman
Utgivningsår:2007

Om The Man from Earth:

John ska flytta efter att ha bott tio år i området. Hans vänner ger honom ett oväntat besök för att säga farväl. En väninna kommenterar att han inte har åldrats en dag på tio år. De finner också en personligt dedikerad äkta Van Gogh i Johns packning. Efter en del frågor börjar John berätta om sitt liv som började som grottmänniska för 14 000 år sedan.

Titel: K-PAX
Regissör: Alexandre de La Patellière, Matthieu Delaporte
År: 2012
Genre: Komedi
Det är bara förnamnet

David Lee Smith, Tony Todd, John Billingsley, Ellen Crawford, Annika Peterson, William Katt, Alexis Thorpe, Richard Riehle

Jerome Bixby

Drama, Science Fiction

Recension The Man from Earth

- pooptroop sätter betyg 5 och skriver:
Detta kan låta som en jäkligt corny version av exempelvis Highlander. Men den lyckas ändå leverera något fruktansvärt bra. Oldman (gammal man) berättar för sina vänner om saker han varit med om och hur världen har förändrats under så lång tid. Vännerna som är ett gäng bestående av en historiker, en superkristen, en biolog, en arkeolog samt en antropolog blir såklart skeptiska och börjar ifrågasätta...

Recension av The Man from Earth - Läs hela!

Diskussioner om The Man from Earth  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Man from Earth (363 st)
Danny_Boy (Anmäl)   00:43 5/2
Enormt överskattad film. Bra story som hade kunnat bli en klassiker i rätt händer. Ser ut som ett studentprojekt av en mindre lyckad filmelev. Tony Todd och tjejen som spelar Sandy var dom enda som gjorde godkända rollprestationer i min mening. Det gör mig arg att ge filmen en svag trea, för den har sån JÄVLA potential.
Halofreak92swe (Anmäl)   28/10 2017
Höjer till en 4 efter omtitt. Ruggigt bra film!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
norenorama (Anmäl)   30/1 2017
Top 3 av mina favoritfilmer någonsin. Känns som att man får vara med på en "once in a lifetime" händelse för en grupp intressanta personer. Inget stoj, action och överdrivet trams, bara följa en superspännande berättelse veckla ut sig under en kväll. Helt fantastiskt att inte ens sekund är långtråkig eller ointressant. Älskar den!
BrutusBeefcake (Anmäl)   27/1 2017
Klockren idé och vissa bitar är bra och tankeväckande, men ofta så är skådespelet verkligen under all kritik från flera av skådespelarna och det måste verkligen vara på topp för att fungera, i The Man from Earth är det tyvärr under stora partier horribelt. Jävligt synd. (6-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Man from Earth