The Man from London

Originaltitel: A Londoni férfi
Regissör:Béla Tarr, Ágnes Hranitzky
Utgivningsår:2007

Om The Man from London:

Järnvägsarbetaren Maloin blir under nattskiftet vittne till en mystisk händelse i hamnkvarteren där han arbetar, och kommer av en händelse över en väska full av pengar. Morgonen därpå har något hänt, och vägen hem tycks inte vara densamma som förr. Efter en roman av Georges Simenon.

Titel: The Limits of Control
Regissör: Eric M Nilsson
År: 1968
Europa 1900
Titel: Kuroneko
Originaltitel: Yabu no naka no kuroneko
Regissör: Kaneto Shindô
Regissör: Theo Angelopoulos
År: 1988
Genre: Drama, Roadmovie
Landskap i dimman

Miroslav Krobot, Tilda Swinton, Volker Spengler, Ági Szirtes, János Derzsi, Erika Bók, Gyula Pauer, István Lénárt

Béla Tarr, László Krasznahorkai

Drama, Kriminalare, Mysterium

L' homme de Londres

Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Ungern
Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2008, Sofia Int. Film Festival 2008 - långfilmer
Diskussioner om The Man from London  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Man from London (19 st)
Rymdkraft (Anmäl)   27/3 2016
Klipp från slaktare som hackar kött till takfläkt som går runt runt. Genialt.
JimCarrey (Anmäl)   11/4 2013
Lustigt hur man kan sitta helt klistrad efter 20 minuter utan nästan någon dialog. Blir sällan så charmad av bara foto, kameraspråk och sceneri. Och då har man ändå sätt bela göra detta ett antal gånger förut. Stark trea
Sokkan (Anmäl)   17/12 2012
Bela Tarrs filmer brukar vara lika tilltalade estetiskt som dom är engagerande. Det här var tyvärr bara vackert.
hsimpson (Anmäl)   15/9 2012
Första 20-25 minuterna är ruskigt bra. Sen tappar den rejält, för att slutligen hämta sig en aning igen. Snygg som få, men det borde nästan vara spöstraff på att dubba filmer (om man gör det såhär illa). Rejält ojämn film som ändå gör mig sugen på att se mer av Tarr.
Herr Arne (Anmäl)   29/1 2012
Underbart snyggt hantverk. Trots att jag inte blir hundraprocentigt engagerad av berättelsern njuter jag varje minut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Man from London