Skräckens ansikte

Originaltitel: The Man Who Could Cheat Death
Regissör:Terence Fisher
Utgivningsår:1959

Om Skräckens ansikte:

En remake av "The Man in Half Moon Street" från 1944. Dr. Bonner ser ut att vara 40 men är 104. Men folk börjar bli misstänksamma...

Anton Diffring, Hazel Court, Christopher Lee, Arnold Marlé, Delphi Lawrence, Francis De Wolff

Jimmy Sangster

Drama, Skräck, Science Fiction

Storbritannien
Med i listor: Hammer
Diskussioner om Skräckens ansikte  (0 diskussioner)
Kommentarer om Skräckens ansikte (7 st)
schramm (Anmäl)   9/7 2014
gillar den dimmiga stämningen, de fina färgerna och hazel court ser bedårande vacker ut. men skrapar man på ytan är det segt och stelt. mer teater är film, men det är iofs alla de tidiga hammerfilmerna.
Ondskapt (Anmäl)   18/6 2012
Mysig Hammer som tuffar på i bra tempo och har ett mycket tillfredsställande slut. Christopher Lee stoltserar med en råball mustasch.
Grillo (Anmäl)   17/5 2011
Det här var ett riktigt sömnpiller, även om den vanliga Hammerstämningen är närvarande, förstås.
idd (Anmäl)   10/9 2010
stabilt från fisher.. inga monster, men i övrigt sitter alla klyschor där de ska!
dudson (Anmäl)   10/5 2010
Rätt seg men Snygg och en Bra handling räddar upp filmen från ett botten-napp....
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Skräckens ansikte