The Man Who Killed Don Quixote

Originaltitel: The Man Who Killed Don Quixote
Regissör:Terry Gilliam
Utgivningsår:2018

Om The Man Who Killed Don Quixote:

Handlingen kretsar kring en regissör som spelar in en reklamfilm. Samtidigt kommer han över en gammal kopia av sin studentfilm som handlar om Don Quijote. Plötsligt färdas han fram och tillbaka i tiden mellan 1600-talets Spanien och nutida London.

Titel: Baron Münchhausens äventyr
Originaltitel: The Adventures of Baron Munchausen
Regissör: Terry Gilliam
År: 1988
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Baron Münchhausens äventyr

Adam Driver, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Olga Kurylenko, Joana Ribeiro, Óscar Jaenada, Jason Watkins, Sergi López, Rossy de Palma, Jordi Mollà, Hovik Keuchkerian, Paloma Bloyd, Joe Manjón, Antonio de la Cruz, Antonio Gil, Rodrigo Poisón

Terry Gilliam, Tony Grisoni

Drama, Komedi, Äventyr, Fantasy

El hombre que mató a Don Quijote, L'homme qui tua Don Quichotte

Belgien, Frankrike, Spanien, Storbritannien, Portugal
Diskussioner om The Man Who Killed Don Quixote  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Man Who Killed Don Quixote (3 st)
Noseman 2005 (Anmäl)   00:10 23/3
Klockren från start. Gilliam lyckas röra sig mellan verklighet och fantasi utan större problem. Han hinner också ge ett par kängor till en ibland pretentiös, ibland cynisk, filmbranch och delar även ut ett par politiska dagsedlar. (9/10)
#54 (Anmäl)   20:58 2/2
Visning 14 av 20 jag ser på Göteborg Film Festival. Spretig film, men underhållande mest hela tiden.
Bengt_a (Anmäl)   01:07 19/1
Förvirrad och meningslös film. Jag är normalt en stor fan av Terry Gilliams filmer, men trots att man fann många drag av hans tidigare filmer så var dennabara ett stort Meh?!?