The Man Who Wasn't There

Originaltitel: The Man Who Wasn't There
Regissör:Joel Coen
Utgivningsår:2001

Om The Man Who Wasn't There:

Den tystlåtne frisören Ed Crane bor i den lilla småstaden Santa Rosa. En av hans kunder erbjuder honom att bli delägare i en tvättfirma som ska startas. Allt som behövs är 10 000 dollar. När Ed inser att hans fru har ihop det med sin chef, inleds en härva av utpressning och mord.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Pedro Almodóvar
År: 2009
Genre: Drama, Romantik, Thriller
Brustna omfamningar

Billy Bob Thornton, Frances McDormand, Michael Badalucco, James Gandolfini, Katherine Borowitz, Jon Polito, Scarlett Johansson, Richard Jenkins, Tony Shalhoub, Christopher Kriesa, Brian Haley, Jack McGee, Gregg Binkley, Alan Fudge, Adam Alexi-Malle

Ethan Coen, Joel Coen

Drama, Komedi, Kriminalare

USA, Storbritannien

Recension The Man Who Wasn't There

- weng-weng sätter betyg 3 och skriver:
Att hålla på och kasta sig fram och tillbaka i filmhistorien, vältra sig i referenser från innan någon var intresserad av mediet eller droppa namn på tjeckoslovakiska castingexperter, det är sånt som snart förväntas av bröderna Coen. Nåväl, sånt här kan bli vidrigt eller lustigt fall på eget grepp. Medvetna om detta riskkapital sätter de ändå det på spel. Nu när filmhistorien väl finns där är det...

Recension av The Man Who Wasn't There - Läs hela!

Diskussioner om The Man Who Wasn't There  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Man Who Wasn't There (346 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/8 2017
Suger.
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
Att detta måste klassas som ”film-noir” är ju solklart. Filmen spelades in 2001 och det på ett stilrenare sätt än originalen från genrens storhetstid (40-50 tal). Naturligtvis blir skapelsen då originell och sensationell. Men jag kan tänka mig att den upplevs långdragen och en smula tråkigt av många. Känner väl lite så också själv. Men bara lite för det är så snyggt filmat, klurigt och humoristiskt regisserat och med ett strålande skådespeleri.
92axha10 (Anmäl)   22/5 2016
Det är filmer som denna som gör att jag uppskattar film som en konstform så mycket. Stämningen bara osar igenom skärmen och jag var som besatt av varje scen. Fotot är inget annat än briljant.
mammene (Anmäl)   1/5 2015
Bra titel. Ed var inte riktigt där, fick jag för mig, som för övrigt spelades otroligt bra av Thornton, vilken avsaknad av mimik, men samtidigt visade han upp en blick som levde. Det hela innehöll många bra skådespelare och en härlig men dyster känsla, hur man nu ska förklara det, hur går det ihop?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Man Who Wasn't There