The Master

Originaltitel: The Master
Regissör:Paul Thomas Anderson
Utgivningsår:2012

Om The Master:

Freddie Quell är en vilsen och alkoholiserad man som av en slump möter Lancaster Dodd. Dodd är en mystisk och karismatisk man som även är ledaren för rörelsen "the Cause". Dodd tar Freddie under sina vingar och ämnar att befria honom från sexmissbruk, alkoholism och osäkerhet.
Se filmen på Plejmo

Genre: Drama, Komedi, Romantik, Fantasy
Anomalisa
Titel: Shame
Originaltitel: Shame
Regissör: Steve McQueen (III)
År: 2011
Genre: Drama, Vuxenfilm
Shame

Joaquin Phoenix, Philip Seymour Hoffman, Amy Adams, Ambyr Childers, Jesse Plemons, Rami Malek, Laura Dern, Madisen Beaty, Lena Endre, Kevin J O'Connor, Amy Ferguson, Joshua Close, Patty McCormack, Fiona Dourif, David Warshofsky, Steven Wiig, W Earl Brown

Paul Thomas Anderson

Drama

Recension The Master

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
The Master är nya filmen från Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood, Magnolia) och kretsar kring relationen mellan en intelligent och karismatisk sektledare som kallas för Mästaren och en impulsiv och vilsen yngre man med namnet Freddie Quell. I huvudrollerna ser vi Philip Seymore Hoffman (25th Hour, Synechdoche New York), Amy Adams (The Fighter, Doubt) och Joaquin Phoenix (Gladiator, Walk the...

Recension av The Master - Läs hela!

Diskussioner om The Master  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Master (202 st)
hardcore (Anmäl)   14/7 2018
Personligen tycker jag det här är Paul Thomas Andersons sämsta film. Det är pga den är så långtråkig på sina ställen och att man tappar lite intresset för Joaquin Phoenix karaktär- Det är inte så att han spelar dåligt. tvärtom. Men pga hans beteende blir man mer och mer ointresserad av honom. Jag hade hellre sett mer fokus av nu avlidne Philip Seymour Hofmans karaktär och hans familj och gärning då jag tycker filmen är som bäst när fokuset blir scientologin och dess uppkomst och dom ständiga diskusionerna han måste ha med skeptiska människor.
haajen (Anmäl)   29/5 2018
Exemplariskt på alla plan utom vad gäller historien som berättas, ska erkännas att jag inte var så värst engagerad i denna karaktärsstudie.
JD (Anmäl)   28/5 2018
Filmspråket är enastående. Bara fotot tar nästan andan ur en med sina färger och sin detaljrikedom. Man ser både porer och finnar i ansikten och rostfläckarna på fartygsskroven. Musiken är också väldigt suggestiv. Men historien håller inte alls samma nivå.
Raimo_1985 (Anmäl)   19/5 2018
Phoenix var ju bra och övertygande men känns som en typisk sån där film där Phonenix skulle kunna få en Oscar för att han spelar en konstig typ. Det var väl enda behållningen med filmen.
apmannen (Anmäl)   11/3 2018
En trist historia berättad på ett ännu tristare sätt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Master