Ministern

Originaltitel: L'exercice de l'État
Regissör:Pierre Schöller
Utgivningsår:2011

Om Ministern:

Transportministern Bertrand Saint-Jean väcks ur en mardröm till nyheten om en allvarlig bussolycka, som blir inledningen på en välkomponerad berättelse om maktens hårda intrigspel och dess följder för den enskilda människan. Filmen följer flera parallella spår: ministrarnas intrigerande i samband med avgörande regeringsbeslut kontrasteras mot den vanlige medborgarens perspektiv.
Se filmen på Plejmo

Regissör: John Huston
År: 1953
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Romantik, Äventyr
Skälmarnas marknad

Olivier Gourmet, Michel Blanc, Zabou Breitman, Laurent Stocker, Arly Jover, Sylvain Deblé, Eric Naggar, Anne Azoulay, Stéphan Wojtowicz, François Vincentelli

Pierre Schöller

Drama

The Minister

Frankrike
Diskussioner om Ministern  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ministern (9 st)
Tonti (Anmäl)   5/1 2013
Försöker ibland ha en viss råhet och coolhet som inte funkar men det blir emellanåt bra ändå tack vare en ganska intressant skildring av toppolitik och en mycket bra Gourmet.
Thinduke (Anmäl)   8/12 2012
De inledande två minuterna är filmens största behållning, synd att den inte fortsatte i samma anda...
precineadd (Anmäl)   30/9 2012
en fascinerande film som lämnar en med den gäckande känslan av att hela världen kommer gå åt helvete.
tandersten (Anmäl)   20/9 2012
Man blir grymt lurad av omslaget, tror det ska vara en skruvad film men det blir mest bara tråkigt. Musik, inklippta (meningslösa) statusuppdateringar på facebook gör inget för att lyfta filmen. Sällan jag så en så händelselösfilm. Jag kanske inte sett samma film som ni andra?
Birk (Anmäl)   20/6 2012
Snacka om att ge begreppet "nyttig idiot" ett ansikte...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ministern