2.3

The Mistle-Tones

Sångerskan Holly ska provsjunga för den lediga platsen i en legendarisk sånggrupp som en gång grundades av hennes nu döda mor. Hon blir chockad när hon får veta att platsen går till gruppens ledares bästa vän. Holly bestämmer sig för att skapa en egen grupp, The Mistle-Tones. Hon utmanar sina rivaler på sångtävling på julafton och hon upptäcker den verkliga innebörden av julen.

Originaltitel The Mistle-Tones
Regissör Paul Hoen
Manus Jed Elinoff, Scott Thomas (III)
Genre Familjefilm, Musikal, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Tia Mowry-Hardrict, Jonathan Patrick Moore, Andy Gala, Megan Kathleen Duffy, Jason Rogel, Tammy Townsend, Britani Bateman, Tori Spelling, Reginald VelJohnson, Brandi Meola, Tanisha Lang, Sydney T Sorenson, Devin Losser, Keyon Bowman, Cardiff Gerhardt

2016-11-29
Skådespelarna gör bra ifrån sig och musiken är väldigt bra. Filmen i sig är väl helt okej. Den är i alla fall underhållande och duger i brist på annat. Men det är nog ingen film jag skulle kunna tänka mig att se flera gånger. Svag 3:a.
tobr0003
2015-12-10
Alltså detta är inte bra. Men det är julmusik och juligt sockersött. Precis vad jag behövde på en regnig decembereftermiddag