The Mountain Between Us

Originaltitel: The Mountain Between Us
Regissör:Hany Abu-Assad
Utgivningsår:2017

Om The Mountain Between Us:

Två främlingar blir strandsatta efter en tragisk flygkrasch och måste nu samarbeta för att överleva i den extrema snön på en avlägsen bergstopp.

Titel: The Lovers
Regissör: David Mackenzie
År: 2011
Genre: Drama, Romantik
Perfect Sense

Kate Winslet, Idris Elba, Beau Bridges, Dermot Mulroney, Linda Sorensen, Vincent Gale, Marci T House, Lee Majdoub

J Mills Goodloe, Chris Weitz

Drama, Action, Romantik, Thriller, Äventyr

Diskussioner om The Mountain Between Us  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Mountain Between Us (11 st)
Bumbi78 (Anmäl)   01:23 10/8
Den verkar dissas hårt. Fullt så dålig tycker jag inte den är även om den har brister både som överlevnadsfilm och kärlekshistoria. Men som ett äventyrsdrama en slö torsdagskväll fungerade den fint.
abnormal (Anmäl)   11:47 6/5
Ytlig film av vad som hade kunnat förevisas mer känslomässigt och djupt. Något riktigt engagemang känner jag tyvärr inte.
nilo (Anmäl)   19:01 4/3
Tantsnusk utan nerv. Dålig kemi mellan huvudrollsinnehavarna och det känns som att de aldrig riktigt led i sin kamp. Och hunden! Störigt med en energisk, glad välnärd hund hela tiden.
Robkiller (Anmäl)   17:07 28/2
Överlevnadsdrama. Förvisso kända skådespelare, men rullar mest på utan att ta sig. I slutändan så fanns det väl inte mycket mening med att se detta alls.
Pyong (Anmäl)   21:42 31/1
Med tanke på att vi har två alldeles utmärkta skådespelare i en film tillsammans så borde den ha varit betydligt bättre. Som en överlevnadsfilm misslyckas den fullkomligt då den saknar i princip allt som den typen av film behöver för att bli bra, som drama faller den fullkomligt platt då den inte ger dig någon anledning att investera i den känslomässigt, och som romantik misslyckas den fullkomligt då romansen är så otrolig och plötslig så att hälften kunde varit nog. Och detta är bara grundpelarna, detta är utan att nämna alla tabbar. Men, med det sagt, den är inte fullt ut värdelös; skådespelet är bra utifrån vad de haft att jobba med och vissa av scenerna var väl filmade, samt så fanns där ett visst underhållningsvärde. Tyvärr så ger det enbart en svag tvåa, särskilt med tanke på att det finns en lång rad betydligt bättre gjorda filmer i samma kategori.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Mountain Between Us