The Mountain Between Us

Originaltitel: The Mountain Between Us
Regissör:Hany Abu-Assad
Utgivningsår:2017

Om The Mountain Between Us:

Två främlingar blir strandsatta efter en tragisk flygkrasch och måste nu samarbeta för att överleva i den extrema snön på en avlägsen bergstopp.

Titel: Parts Per Billion
Regissör: Roland Joffé
År: 2015
Genre: Action, Romantik, Äventyr, Science Fiction
The Lovers

Kate Winslet, Idris Elba, Beau Bridges, Dermot Mulroney, Linda Sorensen, Vincent Gale, Marci T House, Lee Majdoub

J Mills Goodloe, Chris Weitz

Drama, Action, Romantik, Thriller, Äventyr

Diskussioner om The Mountain Between Us  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Mountain Between Us (16 st)
Barneyk (Anmäl)   16:35 6/7
Jag lockas sällan av den här typen av olycksfilmer och så även här. Tycker mest det blir krystat istället för spännande och rafflande. Även karaktärernas konflikter och så blir tröttsamma. Jag får aldrig någon riktigt känsla för vare sig karaktärer eller känslor. Men, skådespelarna och musiken osv lyckas ändå skapa en stämning som håller mig inne på något sätt. Så även om händelseförlopp och så inte funkar för mig så lyckas filmen få mig att känna något lite speciellt. Det räcker till en klar tvåa som ändå är ganska stark, även om trean aldrig är på tal.
Christofer (Anmäl)   22:11 4/3
En hyfsad histora tycker jag ändå, även om det inte blev riktigt så gripande som jag hade väntat mig. Nog hade man kunnat slipa på manuset en aning till iofs. 3-
Powha (Anmäl)   24/9 2018
Riktigt fail när karaktärerna fryser och hunden ligger och flåsar.
Zipper (Anmäl)   22/9 2018
Miljöerna är snygga men det tänder aldrig till mellan skådespelarna och känslomässigt är den rätt platt.
kryttan (Anmäl)   28/8 2018
Användandet av riktiga miljöer och väldigt lite greenscreen gör att den sticker ut lite. Lite bättre än förväntat, en svag 3:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Mountain Between Us