The Mule

Originaltitel: The Mule
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:2018

Om The Mule:

Earl Stone, en fattig och ensam man i 80-årsåldern, blir erbjuden ett jobb som chaufför. Det låter enkelt, men vad Earl inte vet är att han precis har tagit jobbet som knarkkurir åt den mexikanska kartellen. Han gör det bra – så bra att han får större leveranser och blir tilldelad en handler. Han är dock inte den enda som håller koll på Earl då han också hamnat på den hårdföre DEA-agenten Colin Bates radar.

Clint Eastwood, Bradley Cooper, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Ignacio Serricchio, Andy Garcia, Taissa Farmiga, Alison Eastwood, Richard Herd, Lobo Sebastian, Manny Montana, Noel Gugliemi, Robert LaSardo, Clifton Collins Jr, Loren Dean

Nick Schenk

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om The Mule  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Mule (17 st)
mammene (Anmäl)   10:01 17/6
Ingen skulle göra den här rollen mer rättvisa än Clintan själv, det är mycket underhållande att se honom i hans färd, både utan och innan. Hans lek med tuffingarna är en stor del av behållningen och det vore inte Clintan om han inte fick spela på känslor, en film för mig definitivt, så fyran är stabil.
Sture Stenhög (Anmäl)   17:14 16/6
Clintan kan leverera än. Som regissör finns det nog andra som hade kunnat göra det här minst lika bra, men som skådespelare kan ingen matcha honom i en sådan här roll. Att se honom försöka navigera genom den här världen är filmens stora behållning, och det blir väldigt underhållande. Annars är den lite klumpigt berättad på sina ställen, och Clintan har ju gjort filmer om frånvarande fäder förr, så den delen känns kanske inte så spännande. Man får ju dock känslan av en herre som vet att han ska snart ska lämna in, så han kunde inte bry sig mindre om vad folk säger och bara gör den film han vill, och det gör han helt rätt i
ilw (Anmäl)   22:26 18/5
Tråkig och gubbsjuk. Bye bye clintan.
Hanness (Anmäl)   15:02 18/5
Clint Eastwoods filmer är alltid sevärda.
BarryHero (Anmäl)   08:16 20/4
Clint Eastwood är fortsatt karismatisk vid en ålder av 88 och frågan är om detta inte är sista gången vi ser honom i en filmroll. Rätt härlig roadmovie med både hjärta och humor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Mule