The Music Lovers

Originaltitel: The Music Lovers
Regissör:Ken Russell
Utgivningsår:1970

Om The Music Lovers:

Tjajkovskijs liv i Ken Russell-tappning som har valt att fokusera på äktenskapet mellan Tjajkovskij och Antonina Miljukova. Enligt Ken Russell själv "en berättelse om en homosexuell och en nymfoman".

Titel: Död och pina
Originaltitel: Love and Death
Regissör: Woody Allen
År: 1975
Genre: Komedi, Äventyr, Krig
Död och pina

Richard Chamberlain, Glenda Jackson, Max Adrian, Christopher Gable, Kenneth Colley, Izabella Telezynska, Maureen Pryor, Sabina Maydelle, Andrew Faulds, Bruce Robinson

Melvyn Bragg

Drama, Musikal

Storbritannien
Med i listor: Riktiga musiker
Diskussioner om The Music Lovers  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Music Lovers (3 st)
Sznax (Anmäl)   2/9 2012
Russell fyller filmen med det mesta. Här finns ett antal oerhört vackra ögonblick (speciellt från födelsedagsfesten) och här finns några skönt galna scener. Men filmen är också ganska tam och det saknas egentligen allt av substans. Karaktärerna förblir kryptiska och slutet hade kunnat klippas bort. Dock är det som alltid underhållande att se en Russell-film. Betyg 5.4
Kurosawa (Anmäl)   28/11 2008
Tjajkovskijs liv är ju som en våt dröm för alla hyfsat oanständiga biopicförfattare. Denna version gör dock bäst i att fortsätta samla damm på vhs-hyllorna.
Suspiria (Anmäl)   13/2 2007
har för mig att den här var riktigt bra, men måste nog se den igen innan jag kan fälla ett rättvist omdöme.