Betyg idag: 1 127 Besökare idag: 4 427

Regissör:Simon Hunter
Utgivningsår:2008
Antal betyg:1919 betyg

Om Mutant Chronicles:

I en apokalyptisk framtid tvingas de ständigt krigande imperierna enas mot en ny fiende: mutanterna – odöda varelser som förintar allt i sin väg. Mutant Chronicles är en mörk och våldsam actionthriller som bygger på en av världens största spelsuccéer.

Titel: Resident Evil: Apocalypse
Regissör: Gerald McMorrow
År: 2008
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Fantasy
Franklyn

John Malkovich, Ron Perlman, Thomas Jane, Sean Pertwee, Benno Fürmann, Devon Aoki, Shauna MacDonald, Pras Michel, Tom Wu, Steve Toussaint, Anna Walton, Luis Echegaray

Philip Eisner

Action, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2008
Diskussioner om Mutant Chronicles  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mutant Chronicles (240 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Gordyal (Anmäl)   1/9 2017
Oj, vad bra den här filmen hade kunnat vara! Men på något märkligt sätt så misslyckas de med ungefär allt. Miljöerna är dock skitcoola, åtminstone i teorin. I praktiken ser det mest ut som en Asylum-produktion. Fast det gäller nog det mesta i denna film - bra i teorin, kass i praktiken. (5-/15)
zallaxx (Anmäl)   23/1 2015
Så bra att jag äger 2st blueray med den.
Andreas_ (Anmäl)   26/10 2014
Uselt på alla sätt och det är verkligen Uwe Boll standard uselt på denna skitfilm...jag blev nästan lite mörkrädd över hur dålig den är. Varför såg jag då klart den? jo för att jag spelade brädspelet väldigt mycket i mina unga år som var riktigt kul och klart häftigt och tänkte att filmen kan ju inte misslyckas om den är baserad på spelet...men ack så fel jag hade...den misslyckas fatalt grovt och det enda som är baserat på spelet är filmens titel och karaktärernas namn i filmen. Sen kan man ju bli lite lurad av att Thomas Jane (som är en rätt okej skådis) samt John Malkovich är med och på så vis tro att detta ska vara en skaplig rulle men icke det heller...båda är så patetiskt dåliga här så man får ont i både ögon och öron av att se och höra dom agera...övriga skådisar som är med är ju verkligen gigantiska b-skådisar så man kan ju inte förvänta sig mer av dom...t.o.m Ron Pearlman är ju ett varningstecken när det gäller filmer nuförtiden. Sen ska väl tilläggas att förutom att filmen är otroligt långtråkig och fånig så innehåller den mer logiska luckor än vad en jumbo schweizerost gör och det är typ varannan scen ungefär...skrattretande dålig och fult gjord film med kassa skådisar...undvik och bespara er 111 långa och plågsamma minuter på något roligare eller bättre att se. Betyget blir så klart en begraven och överkörd samt fruktansvärt svag 1:a
Noseman 2005 (Anmäl)   23/5 2014
Få filmer lyckas med bedriften att vara så dåliga att jag blir smått förbannad. För denna bedrift bjuder jag mer än gärna på en etta i betyg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mutant Chronicles