Den oändliga historien 3

Originaltitel: The Neverending Story III
Regissör:Peter MacDonald
Utgivningsår:1994

Om Den oändliga historien 3:

Ett gäng busar stjäl boken "Oändliga historien" och det är upp till Bastian att stoppa dem och ta tillbaka den.

Titel: Den oändliga historien 2
Originaltitel: The NeverEnding Story II: The Next Chapter
Regissör: George Miller (I)
År: 1990
Regissör: Jim Henson
År: 1986
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Labyrint

Jason James Richter, Melody Kay, Jack Black, Ryan Bollman, Freddie Jones, Julie Cox, Moya Brady, Tony Robinson, Tracey Ellis, Kevin McNulty, William Hootkins (röst), Gary Martin (röst), Mac McDonald (röst)

Jeff Lieberman

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Unendliche Gesichte III, Neverending Story III: Return to Fantasia, The Neverending Story III: Escape from Fantasia

Tyskland, USA

Recension Den oändliga historien 3

- Stygga-Vargen sätter betyg 4 och skriver:
År 1994, tio år efter att Wolfgang Petersens film Den oändliga historien släpptes, kom Den oändliga historien 3 - den tredje och (åtminstone hittills) sista delen i serien. Än en gång har man bytt regissör (tvåan regisserades av George Miller och trean av Peter MacDonald) och ingen av skådespelarna från de två första filmerna medverkar. Än en gång får vi stifta bekantskap med Bastian (denna gång...

Recension av Den oändliga historien 3 - Läs hela!

Diskussioner om Den oändliga historien 3  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den oändliga historien 3 (28 st)
Rai (Anmäl)   21:32 20/3
Riktigt usel jämfört med ettan, som jag som liten tyckte riktigt bra om...
Pingstpastorn (Anmäl)   7/8 2017
Men seriöst, var det verkligen nödvändigt att göra en tredje film? Det här får ju till och med Star Wars: The Force Awakens att framstå som bra.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/3 2017
När jag såg filmen första gången (och det var några år sen nu) så tyckte jag att den var så där; ett visst underhållningsvärde ansåg jag att den hade men den höll inte alls samma nivå som de två första filmerna, särskilt inte ettan. Jag hittade filmen på DVD nyligen och då bestämde jag mig för att köpa den så att jag kunde ge den en andra chans och det är jag faktiskt glad att jag gjorde. Den har en bra story, hyfsade skådespelare och specialeffekterna är väl kanske inte i toppklass men de duger och musiken (som helhet) är det väl heller inget fel på. Filmen har dock tre rejäla minus: 1. Atreyu är inte med och man får inte någon som helst förklaring över huvud taget till hans frånvaro. Atreyu omnämns faktiskt inte ens. Detta är inte acceptabelt! 2. Falkor är inte samma karaktär som i de två första filmerna. Hans personlighet har förändrats rejält och även hans utseende har genomgått vissa förändringar. Detta är inte acceptabelt. 3. Låten The Neverending story spelas inte över huvud taget under filmens gång. Den låten är ett måste så det är inte okej att de plockat bort den. Bortser man dock från dessa tre minus så är filmen faktiskt sevärd.
Sture Stenhög (Anmäl)   27/10 2013
Ur ett cineastiskt perspektiv så antar jag att den här filmen faktiskt är ännu sämre än andra filmen, men vem fan ser den här filmen ur ett cineastiskt perspektiv? Som en tågkrasch däremot är det ganska underhållande, och därmed också bättre än andra filmen. Det är alltid kul med barnfilmer som bara kör och hoppas att kidsen är dumma nog att gilla skiten. Här finns ingen respekt för varken publiken eller för god smak, och allra minst finns det respekt för de som faktiskt gillar The Neverending Story. Falkor har t.ex. gått igenom en rejäl personlighetsförändring sen sist, han har plötsligt blivit totalt retarderad. Han är i gott sällskap dock, de är få karaktärer i den här filmen som inte kan beskrivas som totalt retarderade. Men den beskrivningen räcker nog inte riktigt till för Junior, han är verkligen ett kapitel för sig, tyvärr tror jag inte att ord kan göra honom rättvisa, han måste upplevas Jag sitter här och skrattar lite så där uppgivet när jag ser om scener med honom, det är ju roligt, men det är också ett kapitalt misslyckande för mänskligheten. I kategorin "kända skådespelare innan de blev kända" är det för övrigt lite kul att se Jack Black som bully. Betyget får bli den klassiska kompromisstvåan, det är för roligt för att sätta en etta, men för pinsamt uselt för att sätta en trea
santiago (Anmäl)   21/8 2013
Fruktansvärt dålig och värdelös.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den oändliga historien 3