Betyg idag: 1 177 Besökare idag: 4 101

Originaltitel: The Night Watch
Regissör:Richard Laxton
Utgivningsår:2011

Om The Night Watch:

I efterkrigstidens England återförenas fyra unga kvinnor, vilket väcker minnen och känslor från krigstiden. Sakta och sublimt berättas vad som hände dem och deras nära under kriget, och hur de hamnade där de är nu. Baserad på en roman av Sarah Waters.

Titel: Tipping the Velvet

Anna Maxwell Martin, Jodie Whittaker, Anna Wilson-Jones, Harry Treadaway

Paula Milne

Drama, Romantik, Krig

Storbritannien
Diskussioner om The Night Watch  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Night Watch (3 st)
toveK (Anmäl)   18/11 2014
Vad som hade potential att vara ännu en riktigt bra BBC-produktion faller platt pga historiens bakvända kronologi. Först är man irriterad över att man inte riktigt förstår hur saker hänger ihop och efterhand som tillbakablickarna fyller i luckorna lämnas man som tittare oberörd.
Luene (Anmäl)   6/1 2013
Riktigt riktigt bra och berörande! Anna Maxwell Martin är helt makalös som Kay. Slutet var väl lite luddigt, eller tråkigt. Men annars var detta verkligen en sevärd film.
alvizz (Anmäl)   17/6 2012
Historisk BBC är alltid tillräckligt spännande och snyggt för att vara sevärt. Tyvärr tycker jag att slutet mest är ett "Jahapp" och helheten leder därför ingenstans direkt. Både Fingersmith och Tipping är way better.