The Nightmare

Originaltitel: The Nightmare
Regissör:Rodney Ascher
Utgivningsår:2015

Om The Nightmare:

Dokumentär om människor som lider av sömnparalys, ett tillstånd då man försätts i ett drömliknande tillstånd medan man fortfarande är vaken men kan inte röra på sig eller på något sätt styra vad som sker.

Titel: Mascots
År: 2004
Genre: Thriller
Hipnos

Dokumentär

Diskussioner om The Nightmare  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Nightmare (14 st)
Tatty (Anmäl)   18:36 15/7
Väldigt intressant dokumentär! Kändes ganska läbbigt. Har upplevt och vaknat av att jag inte kunde röra mina ben några gånger. Men dock såg jag inga läskiga typer som i dokumentären som tur var. Intressant att höra det de säger och så!
AngelsDiary (Anmäl)   4/2 2018
Värdelös.
BruceIV (Anmäl)   13/10 2016
Jag blev berörd på ett väldigt personligt plan av den här dokumentären. Fruktansvärt obehaglig.
niebaotan (Anmäl)   8/8 2016
Ett otroligt intressant ämne (har själv upplevt sömnparalys och historierna som berättas känns ruggigt bekanta). Tyvärr fallerar hela dokumentären då man valt att inte inkludera några som helst vetenskapliga förklaringar - fokus ligger helt på det paranormala. Därtill är produktionen taffligt utförd, tramsiga efterkonstruktioner, pissig ljudmix och som redan nämnts känns de medverkande "offren" som mediokra skådisar. Verkligen synd att schabbla bort ett kanonämne.
vonadel (Anmäl)   1/6 2016
Med risk för upprepning, så ja, det Är ett intressant ämne. Synd bara att man inte gör något bättre av det. Vad vill man egentligen med dokumentären? Egentligen är det bara ett antal personer som berättar om sina upplevelser, och det ges inga eller iaf väldigt sparsamma förklaringar på fenomenet. Syftet verkar dock vara att lyfta fram den paranormala aspekten. Och visst, det är väl också den mest spännande, men det finns så många andra vinklingar man borde tagit upp. Var först inne på att ge en trea (5/10), m t p det spännande ämnet, men nä, räcker inte riktigt. 4/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Nightmare