The Nile Hilton Incident

Originaltitel: The Nile Hilton Incident
Regissör:Tarik Saleh
Utgivningsår:2017

Om The Nile Hilton Incident:

Den korrumperade polisen Noredin hade kunnat göra det enkelt för sig, tagit emot en muta för att sopa igen spåren efter en rik politiker som setts lämna en mordplats och tysta det enda vittnet, en sudanesisk flykting. Men när Noredin fortsätter sina efterforskningar tvingas han konfrontera en hänsynslös värld som han själv bidragit till att skapa. För första gången i sin karriär bestämmer han sig för att göra allt rätt.

Fares Fares, Mari Malek, Yasser Ali Maher, Ahmed Selim, Slimane Dazi, Hania Amar, Hichem Yacoubi, Mohamed Yousry, Mohamed Sanaaeldin Shafie, Ahmed Khairy, Ahmed Abdelhamid Hefny, Nael Ali, Ger Duany, Ashraf Tolba, Zoubir Amimi, Rebecca Simonsson

Tarik Saleh

Drama, Kriminalare, Thriller

Danmark, Frankrike, Sverige, Tyskland
Med i listor: Guldbaggar
Diskussioner om The Nile Hilton Incident  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Nile Hilton Incident (21 st)
labi (Anmäl)   06:58 4/6
Fares Fares är väl värd sin guldbagge. Hur den här filmen kunde bedömas vara bättre än "The Square" är dock för mig en gåta. En smärre skandal faktiskt. Helt OK, men "The Square" är ju mästerlig.
Muhammed (Anmäl)   13:35 1/6
Bra skildring av korruption i ett fattigt land. Fattiga snutar är farliga snutar. Upplösningen lite av ryska Babuschka.
GodofThunder (Anmäl)   18:22 11/5
Bra skriven och Fares Fares kämpar på. Det är så korrupt att Gotham City kan slänga sig i väggen. Men den känns lite ofärdig på något sätt.
haajen (Anmäl)   20:38 26/3
En helt okej snutrulle vars story inte är så originell, filmen lever på miljöerna som är bra skildrade.
Tonti (Anmäl)   10:18 19/3
Konventionellt men skickligt iscensatt raffel som slutar i vanmakt inför korruptionens allomfattande makt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Nile Hilton Incident
Se filmen