The Note

Originaltitel: The Note
Regissör:Douglas Barr
Utgivningsår:2007

Om The Note:

Efter en flygplanskrasch dyker ett meddelande upp. Det skrevs av en okänd far till en okänd son eller dotter. Peyton gör det till sin uppgift att spåra upp personen som meddelandet vänder sig till och upptäcker att hon hittat en känslomässig guldgruva. Läsarna är som klistrade vid hennes spalt som beskriver hennes möten med potentiella mottagare. Haken är att en slug tv-reporter får korn på storyn och försöker stjäla scoopet från henne. Med hjälp av sin potentiella pojkvän och medkrönikör kämpar Peyton vidare och finner nya fängslande människoöden och kanske, men bara kanske, snubblar hon över ett eget litet underverk.
Se filmen på Headweb