The Nun

Originaltitel: The Nun
Regissör:Corin Hardy
Utgivningsår:2018

Om The Nun:

När en ung nunna tar sitt eget liv på ett kloster i Rumänien, skickar Vatikanen en hemsökt präst och lärlingen för att utreda fallet.

Taissa Farmiga, Bonnie Aarons, Jonny Coyne, Charlotte Hope, Demián Bichir, Lili Bordán, Ingrid Bisu, Sandra Teles, Sandra Rosko, August Maturo

Gary Dauberman

Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Nun  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Nun (5 st)
kanemura (Anmäl)   23:52 14/9
Jämfört med Conjuring-filmerna är den egentligen tämligen dålig. Den var förutsägbar, trista karaktärer förutom den unga tjejen i huvudrollen och faktiskt inte särskilt läskig. Då ska det sägas att jag inte är nån tuffing, jag blev riktigt rädd när jag såg båda Conjuring-filmerna. När kan tänker på hur mycket bedrövligt skräckfilm det finns så hamnar dock den här ett litet snäpp över. En mycket svag tvåa.
TheHorrorfan (Anmäl)   21:30 9/9
Som jag förväntade mig. Överhypad som bara den, men den är absolut inte dålig. Den har bara inte det där lilla ”extra”. Håller samma klass som ”Annabelle” filmerna, men inte samma klass som ”The Conjuring”.
Halofreak92swe (Anmäl)   08:29 9/9
Helt okej! Var rätt så läskig stundvis faktisk! Musiken var det som stack ut mest, tung mörk, otäck kör/kyrko-musik som helt klart förstärkte känslan rejält. Inte lika bra som The Conjuring-filmerna kanske men fortfarande en bra skräckis! Stark 3.
päronanton (Anmäl)   23:12 8/9
Jag älskar verkligen skräckfilm! Detta är en väldigt välgjord skräckis med många jumpscares!
Jaganatha (Anmäl)   00:10 8/9
En film som knappast är skrämmande för andra än djupt troende katoliker, som kanske tar väldigt allvarligt på all religiös symbolik som dyker upp i filmen. Ibland slår det över i parodi och ofrivillig komik när i stort sett samma jump scare upprepas några gånger för mycket. Skräck handlar helt och hållet om att bygga atmosfär och hålla tillbaka chockerna med en sakta stigande förväntan om att något ont snart ska hända. Förutom en del väl valda miljöer har denna fortsättning på The Conjuring 1 och 2 inget originellt att komma med.