The Nun

Originaltitel: The Nun
Regissör:Corin Hardy
Utgivningsår:2018

Om The Nun:

När en ung nunna tar sitt eget liv på ett kloster i Rumänien, skickar Vatikanen en hemsökt präst och lärlingen för att utreda fallet.

Titel: The Conjuring 2
Originaltitel: The Conjuring 2
Regissör: James Wan
År: 2016
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Film nr.: 120407
The Conjuring 2

Demián Bichir, Taissa Farmiga, Jonas Bloquet, Bonnie Aarons, Ingrid Bisu, Charlotte Hope, Sandra Teles, August Maturo, Jack Falk, Lynnette Gaza, Ani Sava, Michael Smiley, Gabrielle Downey, David Horovitch, Tudor Munteanu, Lili Bordán, Scarlett Hicks

Gary Dauberman

Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Nun  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Nun (32 st)
Tatty (Anmäl)   09:31 19/7
En aning lite spännande och kändes lite läskig men väldig bra var den inte! Kunde va ännu läskigare eller mer brutalare.
markus1990 (Anmäl)   01:02 25/6
Sömnpiller
Zok (Anmäl)   08:55 9/6
Blir aldrig något av denna film, en del scener är ok, men som helhet blir det aldrig särskilt spännande eller engagerande. Lättglömt.
Robkiller (Anmäl)   01:44 25/5
Lite fina vyer, och en del bu-effekter... men mycket mer än så blir det aldrig...
Barneyk (Anmäl)   10:22 2/4
Väldigt ojämn, bitvis verkligen jättesnygg och jag gillar hela estetiken med klostret och nunnorna och det förhöjs av snyggt bildspråk. Jag tycker dom 2 huvudrollerna är bra också, Frenchie är lite sådär men funkar. Men skräckmomenten skrämmer mig verkligen inte alls. Jag tycker också ondskan känns för inkonsekvent och krystad i dess "attacker". Själva mysteriet och så blir mest bara konstigt. Men den funkar ändå tillräckligt for en slätsvag tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Nun