The Objective

Originaltitel: The Objective
Regissör:Daniel Myrick
Utgivningsår:2008

Om The Objective:

En grupp ur en specialstyrka på uppdrag i en karg och ogästvänlig del av Afganistan upptäcker att de gått rätt in i en slags "Bermudatriangel" av uråldrig ondska.

Titel: Apollo 18
Regissör: Agustín Díaz Yanes
År: 2006
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Krig
Captain Alatriste

Jon Huertas, Jonas Ball, Jacqueline Harris, Matthew R Anderson, Sam Hunter, Vanessa Johansson, P David Miller, Jeff Prewett, Kenny Taylor, Michael C Williams, Chems-Eddine Zinoune

Daniel Myrick, Mark A Patton, Wesley Clark

Thriller, Skräck, Science Fiction, Krig

USA, Marocko

Recension The Objective

- Rubbermonster sätter betyg 3 och skriver:
Idag ska vi prata om falsk marknadsföring. Daniel Myrick, en av regissörerna till Blair witch Project, har skapat en film som filmbolaget uppenbarligen inte riktigt vet vad de ska göra med. Dvdutgåvan utlovar "En paranormal Predator" men det är inte riiiktigt vad filmen handlar om...

Recension av The Objective - Läs hela!

Diskussioner om The Objective  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Objective (71 st)
Robkiller (Anmäl)   21:58 21/1
Mest gående i öknen med skakkamera... rätt tråkigt överlag.
Engravadlax (Anmäl)   23/7 2013
Som ett hyfsat X-Files avsnitt. Det är bara slutet som saknas.
RichardEk (Anmäl)   14/7 2013
'2001' möter 'Närkontakt av tredje graden' på ett kanske inte helt lyckat sätt, men det är ju trots allt sf, så det får bli tre stjärnor ändå. Filmens berättelse är ganska förutsägbar samtidigt som den inte ger några definitiva fingervisningar vad som egentligen händer. Dock tycker jag att rollbesättningen är bra, okända ansikten ger filmen en realism i de ickemetafysiska avseendena.
vonadel (Anmäl)   9/1 2013
Tycker den lyckas hålla spänningen och intresset vid liv. Har man regisserat något som BWP tidigare kan det bara inte vara helt kasst. Filmen har vissa antiklimax, men läser man lite om den islamistiska mytologin med t ex Djinn's blir det betydligt mer intressant. 6/10
Heatseeker (Anmäl)   5/1 2013
Det märks att regissören gjort Blair Witch Project innan. Se den istället! Den här var billig och dålig!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Objective