The Other Side of the Wind

Originaltitel: The Other Side of the Wind
Regissör:Orson Welles
Utgivningsår:2018

Om The Other Side of the Wind:

En mångfacetterad berättelse om en legendarisk regissör som under sista dagen i livet febrilt försöker avsluta ett nytt projekt, och samtidigt funderar på sitt eftermäle.

John Huston, Oja Kodar, Peter Bogdanovich, Susan Strasberg, Norman Foster, Robert Random, Lilli Palmer, Edmond O'Brien, Mercedes McCambridge, Cameron Mitchell, Paul Stewart, Gregory Sierra, Tonio Selwart, Dan Tobin, John Carroll, Stafford Repp

Orson Welles, Oja Kodar

Drama, Komedi

USA, Frankrike, Iran
Diskussioner om The Other Side of the Wind  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Other Side of the Wind (4 st)
Ful_fisk (Anmäl)   09:10 15/3
Så blev den färdig till sist! Härligt störd 70-tals-känsla som drar in en i ett hisnande tempo och en skarpladdad obduktion av filmbranschen i Hollywood. Efter ett tag drar Welles ut lite på det och man når inte direkt en slutpunkt med kraft och betydelse som jag gärna hade sett, men jag behåller ändå fyran som betygspinne.
Manko (Anmäl)   3/12 2018
Häftigt att den blev så pass bra ändå med tanke på dess bisarra produktion, och de har verkligen lyckats bevara 70-tals andan. I och med hur den kom till känns det även som ett unikum som vi inte lär se igen.
Hammerheart (Anmäl)   24/11 2018
Fy fan vilken totalt ointressant smörja till film.
martin eden (Anmäl)   10/11 2018
[rek. 3] Orson Welles är en av de största filmregissörerna någonsin, både konstnärligt och fysiskt, och denna, hans sista film som äntligen färdigställts är ett testamente för hans visionära och geniala filmkonst! Ärligt talat så hade jag låga förväntningar, men jag häpnade över filmens form och de mångfacetterade lager som berättelsen frambringar. Welles sista film är ett mästerverk och fortfarande revolutionerande för mediet trots att den gjordes för över 40 år sedan!!! 5.