The Perfume Of The Lady In Black

Originaltitel: Il Profumo della signora in nero
Regissör:Francesco Barilli
Utgivningsår:1974

Om The Perfume Of The Lady In Black:

En terrorfylld resa in i ren och skär galenskap. Sylvia är en forskare som märker att allt inte står rätt till. Hon börjar höra röster och se syner. Synerna kan ha något att göra med de barndomsminnen hon plågas av. Bland annat ser hon en kvinna som faller från en balkong, och en liten flicka som dyker upp och berättar underliga saker för henne. Som om inte det vore nog så börjar Sylvias vänner dö en efter en. Ovetande om sitt öde fastnar Sylvia i en ond cirkel där man inte har en aning om det är Sylvia som håller på att bli galen eller om det är alla andra som av någon underlig anledning bara vill få henne att tro det.

Titel: Rosemarys baby
Originaltitel: Rosemary's Baby
Regissör: Roman Polanski
År: 1968
Genre: Drama, Skräck, Mysterium
Rosemarys baby
Titel: Your Hands on My Body
Originaltitel: Le tue mani sul mio corpo
Regissör: Brunello Rondi
Originaltitel: Bigger Than Life
Regissör: Nicholas Ray
År: 1956
Bakom spegeln

Mimsy Farmer, Lara Wendel, Maurizio Bonuglia, Jho Jhenkins, Orazio Orlando, Mario Scaccia

Francesco Barilli, Massimo D'Avak

Thriller, Skräck

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om The Perfume Of The Lady In Black  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Perfume Of The Lady In Black (22 st)
dudson (Anmäl)   26/2 2018
Segaste S"k Giallo nånsin .Hela eländet är som outhärdlig sirap man måste plåga sig igenom. Då jag tyckte rullen All the Colors of the dark var flummig. mm då skall man skåda denna hemskhet. Till dess fördel är Farmer som spelar jävlars bra. Annars undvika satan!!
Mr_v (Anmäl)   6/9 2017
Stilistikt är det bitvis alldeles lysande. Tempot är möjligen lite segt bortemmellanåt, men det räddas av fantastiska sista 10 minuter!
Luca Canali (Anmäl)   23/7 2016
adaptation och den här filmen är de två bästa exemplen på "korkade" slut som jag tycker är perfekta och höjer den totala känslan för filmerna efter de rullat klart. i övrigt är filmen bra men mer av en light-Polanski av trea (bra) typ, snygg och lätt surrealistisk. betyg: mycket bra- (68/100)
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Mystisk giallo som atminstone den forsta timmen haller intresset uppe. Mycket snygg och soundtracket ar kanon. Tyvarr drar det idiotiska slutet och langden ner betyget. I sin helhet ett godkant hantverk men med tydliga brister. 3-
idd (Anmäl)   2/1 2015
Snygg å bra soundtrack, men rätt tradig och ett slut som inte känns särskilt vettigt på något sätt..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Perfume Of The Lady In Black