The Postman - Budbäraren

Originaltitel: The Postman
Regissör:Kevin Costner
Utgivningsår:1997

Om The Postman - Budbäraren:

Året är 2013 och framtiden är inte vad den en gång var. Hoppet om en ljus framtid har slutat existera bland ett splittrat folk, bestående av överlevande från det forna USA. Till dessa apokalyptiska ödemarker kommer en mystisk vandrare med något han inte vet om sig själv ännu: förmågan att inge hopp. Med rättvisa som ledstjärna leder han ett uppror mot den fascistiske ledaren Betlehem, som förvandlat landet till ett rädslans land.

Titel: Waterworld
Regissör: Monte Markham
År: 1991
Genre: Science Fiction
Neon City
Titel: Den siste mannen på jorden
Originaltitel: The Last Man on Earth
Regissör: Ubaldo Ragona, Sidney Salkow
År: 1964
Genre: Drama, Skräck, Science Fiction
Den siste mannen på jorden
Titel: Mad Max bortom Thunderdome
Originaltitel: Mad Max Beyond Thunderdome
Regissör: George Miller (II), George Ogilvie
År: 1985
Mad Max bortom Thunderdome
Titel: Flykten från L.A.
Originaltitel: Escape from L.A.
Regissör: John Carpenter
År: 1996
Flykten från L.A.

Kevin Costner, Will Patton, Giovanni Ribisi, Larenz Tate, Daniel Von Bargen, Scott Bairstow, Olivia Williams, James Russo, Roberta Maxwell, Tom Petty, Ryan Hurst, Peggy Lipton, Shawn Hatosy, Tom Bower, Mary Stuart Masterson

David Brin, Eric Roth, Brian Helgeland

Action, Äventyr, Science Fiction

Recension The Postman - Budbäraren

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
En film regisserad, producerad och spelad av flerfaldigt Oscarbelönda Kevin Costner. En historia om hopp och att aldrig ge upp, baserad på David Brins bok med samma namn. Cirka år 2000 bröt ett tredje världskrig ut. Det slutade med några få överlevande som skapade ett anarkistiskt samhälle där varken lagar eller regler finns. Ett samhälle med krossade regeringar och där var man råder sig själv....

Recension av The Postman - Budbäraren - Läs hela!

Med i listor: Postapokalyptiska filmer, Razzies, Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om The Postman - Budbäraren  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Postman - Budbäraren (331 st)
norenorama (Anmäl)   10:32 31/3
Några riktigt jävla pinsamma scener som var redigt smärtsamma att komma igenom, men var lite ok saker här med. Slutet var tortyr.
Rai (Anmäl)   13/3 2018
Nä den här var inte bra!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Ingen höjdare
Jaganatha (Anmäl)   12/4 2017
Dålig, utdragen egotripp av Kevin Costner med familj (dottern tillåts sjunga patriotiskt på slutet). Lite synd eftersom Costner egentligen kan bättre än så här. Dessutom kopierar han en pinsam scen från Waterworld. Slutet liknar "Red Dawn" alltför mycket, men det kanske antyder vad han ville uppnå.
Rele (Anmäl)   21/10 2015
En väldigt lång men inte så bra film. Jag ger en tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Postman - Budbäraren