The Preacher's Wife

Originaltitel: The Preacher's Wife
Regissör:Penny Marshall
Utgivningsår:1996

Om The Preacher's Wife:

Prästen Henry arbetar hårt i ett fattigt område i New York. Han tycker inte att han räcker till och ber därför om ett gudomligt ingripande. Henry blir bönhörd och får hjälp i form av ängeln Dudley. Men snart tycker både Henry och hans gospelsjungande hustru att den genomtrevlige Dudley orsakar mer problem än han reder ut.

Titel: Ängel på prov
Regissör: Stephen Herek
År: 2002
Genre: Komedi, Romantik
Life or Something Like It

Denzel Washington, Whitney Houston, Courtney B Vance, Gregory Hines, Jenifer Lewis, Loretta Devine, Lionel Richie, Justin Pierre Edmund

Leonardo Bercovici, Robert Nathan, Nat Mauldin, Robert E Sherwood, Allan Scott (II)

Drama, Romantik, Fantasy

Diskussioner om The Preacher's Wife  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Preacher's Wife (56 st)
Barneyk (Anmäl)   12:34 18/4
Jättedålig film, alldeles för lång dessutom. Men Whitney Houston är ju en stjärna, hennes öde och historia är så tragisk. Vilken röst!
Lotso (Anmäl)   22/12 2017
I sin helhet är The Preacher’s Wife en remake som inte riktigt lyckas göra en bra uppdatering. Den fallerar mycket i att inte berätta en särskilt drivande och intressant handling. Även karaktärerna är ganska trista och ointressanta. Även storyn och filmens speltid drar fram i snigelfart, vilket gör att de 123 minuterna verkligen känns. Jag satt ibland och var rent ut sagt uttråkad. Vad som livar upp allting är Denzel Washington. Han ger en energisk insats som livar upp filmen för tillfället. Men mot slutet lär man inte minnas filmen efter någon dag.
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Krille80 (Anmäl)   5/12 2014
Som en klart sämre Meet Joe Black. Denzel är rätt bra, även om detta inte direkt är en film som bidrar till att jag gillar honom som skådis. Detta är helt enkelt varken romantisk eller roligt även om man ser tecken på att meningen med denna film har varit att både porträttera just romantik och komedi.
spiel mit mir (Anmäl)   9/2 2014
Mysig rulle! Och jag är ju svag för Denzel!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Preacher's Wife