The Predator

Originaltitel: The Predator
Regissör:Shane Black
Utgivningsår:2018

Om The Predator:

Genetiskt uppgraderade med DNA från andra arter är universums farligaste jägare den här gången starkare, smartare och dödligare än någonsin. När en ung pojke av misstag råkar trigga deras återkomst till jorden kan bara ett gäng avdankade ex-soldater och en missnöjd NO-lärare förhindra slutet för mänskligheten.

Titel: Rovdjuret 2
År: 2004
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Film nr.: 19967
Alien vs. Predator

Boyd Holbrook, Trevante Rhodes, Jacob Tremblay, Keegan-Michael Key, Olivia Munn, Sterling K Brown, Thomas Jane, Alfie Allen, Augusto Aguilera, Jake Busey, Yvonne Strahovski, Brian A Prince, Mike Dopud, Niall Matter, Javier Lacroix, Gabriel LaBelle

Shane Black, Fred Dekker

Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction

Predator 4

USA, Kanada
Diskussioner om The Predator  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Predator (37 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   04:18 6/7
Den vill väl vara någon form av 80-talig actionkomedi-variant av en Predator-film den här, och det är jag inte helt emot i teorin, men i praktiken fungerar det verkligen inget vidare. Någon enstaka kul idé och enstaka rolig replik blir det, och underhållningsvärdet är iaf hyfsat, men mer än så blir det inte. Man har slängt in ett helt gäng comic relief-karaktärer där ingen är rolig, så det blir ju ett problem, och hela filmen känns bara fånig. I originalfilmen lyckades man framställa rovdjuret som överjävligt svår att besegra, den här gången ska han tydligen vara mer utvecklad än tidigare, men ändå känns han inte alls lika farlig. Antagligen beror det på att man har gjort honom alldeles för mycket till en bifigur, och att man inte bryr sig så mycket om hans mänskliga motståndare. Inte provocerande dålig, men väldigt lättglömd
Bumbi78 (Anmäl)   17:05 11/5
Tung blodig action blandat med humor kan tydligen funka även 2019. Förvaltar arvet helt okej och klart var iaf att den var mycket underhållande.
Bumbi78 (Anmäl)   17:05 11/5
dudson (Anmäl)   14:57 29/3
Skön film ändå i en genre som aldrig verkar vilja dö ut. Bra att dom slängt in svart humor, bra mix, Extra coolhets poäng att Gary Buseys son är med. Effekterna var fin-fina med många gory moments#)
Rai (Anmäl)   01:44 13/3
Otroligt fånig, dåliga skämt, men ack rätt underhållande ändå...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Predator