The Prestige

Originaltitel: The Prestige
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2006

Om The Prestige:

The Prestige handlar om rivaliteten mellan trollkarlarna Robert Angier och Alfred Borden som runt 1900-talets början ständigt utmanar varandra i hopp om att vinna varandras hemliga kunskaper. Rivaliteten urartar dock när den gör de båda till mördare.
Se filmen på Plejmo

Regissör: John Frankenheimer
År: 1966
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Död man lever

Hugh Jackman, Christian Bale, Scarlett Johansson, David Bowie, Ezra Buzzington, Michael Caine, Chris Cleveland, Piper Perabo, Andy Serkis, Rebecca Hall, Jim Piddock, Samantha Mahurin, Daniel Davis, Roger Rees, Ricky Jay

Christopher Nolan, Jonathan Nolan

Drama, Thriller, Mysterium

USA, Storbritannien

Recension The Prestige

- Thomas. P sätter betyg 3 och skriver:
Egentligen borde jag sluta upp med att kolla en films rating på imdb.com, då det nu mera sällan stämmer överens med verkligheten - det ger inte ens en korrekt fingervisning. Det slutar bara med att jag blir besviken, så även denna gång. Tittar man på ensemblen så kan man dock inte låta bli att lockas, främst på grund av Christian Bale och Michael Cain. Men även de övriga gör solida tolkningar av...

Recension av The Prestige - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Jönköping filmfestival -07 Utomhusbio, Mysterium Top 50, Populärt och billigt
Kommentarer om The Prestige (1030 st)
Albion (Anmäl)   23:30 19/3
Lite rörig möjligtvis, men smart och snyggt berättad med en tät stämning och fina miljöbeskrivningar. En bra filmupplevelse. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
Christofer (Anmäl)   13/8 2018
13/8 2018 (5:a): Visste inte att jag redan sett den två gånger, där ser man. Får hur som helst samma härliga känsla som förra gången, så betyget kvarstår. Har inte så mycket mer att tillägga för övrigt. 20/6 2010 (5): En omtitt fick mig att omvärdera filmen något. Samspelet mellan Bale, Jackman och Caine var ju helt fantastiskt. När man sitter och nästan få rysningar trots att man redan sett filmen en gång tidigare, då finns det egentligen inget som hindrar ett toppbetyg...31/12 2006 (4): Väldigt spännande. Bra skådisar och mer händelser än jag förväntat mig. Den når inte riktigt upp till en femma, men det är nära.
bnw (Anmäl)   10/4 2018
Ordentligt stabil jävla rulle. Den är egentligen riktigt var, men samtidigt var jag otroligt irriterad på den, för att den tar till osnygga knep för att luras vara något den inte är. Deus Ex deluxe.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
Ranma (Anmäl)   3/4 2017
Jag trodde verkligen jag skulle tycka den var bättre, flera av hans andra filmer får höga betyg av mig och jag har sett dem många gånger. Men jag tycker inte han får till det här. Flera av twisterna räknar man ut alldeles för tidigt, berättandet är onödigt rörigt och det är svårt att egentligen bry sig ens litegrann om någon av karaktärerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Prestige