Profeten

Originaltitel: The Prophet
Regissör:Roger Allers, Gaëtan Brizzi, Paul Brizzi, Joan C Gratz, Mohammed Saeed Harib, Tomm Moore, Nina Paley, Bill Plympton, Joann Sfar, Michal Socha
Utgivningsår:2014

Om Profeten:

Episoder från den klassiska boken av den berömda libanesiska poeten Kahlil Gibran, som vävs in i berättelsen om en busig ung flicka som försöker befria en fängslad poet.

Quvenzhané Wallis (röst), Liam Neeson (röst), Salma Hayek (röst), John Krasinski (röst), Alfred Molina (röst), Frank Langella (röst), Assaf Cohen (röst), Gunnar Sizemore (röst), Terri Douglas (röst), Leah Allers (röst)

Roger Allers

Drama, Animerad

Kahlil Gibran's The Prophet

Frankrike, USA, Kanada, Libanon, Qatar
Diskussioner om Profeten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Profeten (4 st)
fridenpaden (Anmäl)   20:12 3/2
Hade tydligen glömt att sätta betyg på denna. Gillar filmen. Den höjs genom att ändra på karaktären Almitra och göra henne till ett litet barn.
erasercut (Anmäl)   28/1 2016
Inte oväntat så blir det lite splittrat med många regissörer men helheten är ändå riktigt, riktigt bra!
fridenpaden (Anmäl)   26/1 2016
Sverigepremiär 23 mars.