The Protector

Originaltitel: The Protector
Regissör:Jack Gill
Utgivningsår:1997

Om The Protector:

Jeff Conway är en av världens hårdaste legosoldater. En dag blir han kontaktad av sin exflickvän. Hennes vännina är försvunnen. Hon tror att den ljusskygge doktor Ramsey står bakom försvinnandet. Conway inleder jakten på Ramsey, och när han hittar honom är han i full färd med att framställa ett virus som är flera gånger farligare än Ebola. Hans plan är att släppa ut viruset och därefter sälja motgiftet till högstbjudande. I sitt försök att hindra Ramsey blir Conway själv smittad, och en våldsam kamp mot klockan börjar.

Ron Perlman, John Rhys-Davies, Matt McColm, Clint Howard, Carol Alt, Annabel Schofield, Morgan Brittany

Jack Gill, Andrea Buck, Duncan McLachlan, Stuart Beattie

Action

Conway, Body Armor

Diskussioner om The Protector  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Protector (4 st)
Bumbi78 (Anmäl)   26/1 2014
Korkad action som räddas av mycket charm samt en hel del ofrivilliga komiska stunder. Denne McColm må vart tvålfager, men vilken risig skådis. Som tur var fanns här en diger hop roliga biroller.
Bomkia (Anmäl)   12/4 2008
Inte alls särskilt bra b-action, men den har glimten i ögat och Ron Perlman vilket räddar filmen till viss del. 2+
jonbo (Anmäl)   25/12 2007
Helt ok, men förväntad b-action.
mange3 (Anmäl)   28/7 2003
Ok action...