The Purchase Price

Originaltitel: The Purchase Price
Regissör:William A Wellman
Utgivningsår:1932

Om The Purchase Price:

Sångerskan Joan flyr från sin gangsterpojkvän i storstaden till landet och blir postorderbrud åt bonden Jim.

Barbara Stanwyck, George Brent, Lyle Talbot, Hardie Albright, David Landau, Murray Kinnell, Leila Bennett

Robert Lord

Drama, Komedi

Diskussioner om The Purchase Price  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Purchase Price (3 st)
KimEkberg (Anmäl)   23:01 21/4
fint foto och kostym, produktionsdesign. Helt klart är billy wellman mer av ett stadsbarn än en provinsskildrare, men tycker trots vissa pinsamheter ändå filmen håller sig på rätt sida av okej. känns lite i kortaste laget och som att relationen mellan huvudkaraktärerna gärna fått utvecklats aningen mer.
Tonti (Anmäl)   26/2 2018
Wellmans första misfire, trots Stanwyck. Visserligen dynamiskt och snyggt foto men förutom inledningen består filmen mest av en räcka korta och ganska hopplösa sketchliknande scener på temat bondlurkar är idioter. Ändå nästan okej.
Bomkia (Anmäl)   16/3 2014
Stanwyck är förtjusande som alltid, men man blir nästan irriterad på Brents sura bonde som hela tiden ska avfärda henne. 3+