The Pyramid

Originaltitel: The Pyramid
Regissör:Grégory Levasseur
Utgivningsår:2014

Om The Pyramid:

Filmen handlar om ett gäng amerikanska arkeologer som utforskar en forntida pyramid djupt begraven under den egyptiska öknen. Men de går vilse i pyramidens mörka och oändliga katakomber och försöker desperat hitta en väg ut. Ganska snart inser gänget att de inte bara är fångade, utan även jagade.

Titel: As Above, So Below
Originaltitel: As Above, So Below
Regissör: John Erick Dowdle
Regissör: Ernie Barbarash
År: 2009
Genre: Action, Science Fiction
Hardwired

Ashley Hinshaw, James Buckley, Denis O'Hare, Daniel Amerman, Amir K, Christa Nicola, Joseph Beddelem, Omar Benbrahim, Faycal Attougui, Philip Shelley

Daniel Meersand, Nick Simon

Skräck

Diskussioner om The Pyramid  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Pyramid (29 st)
Robkiller (Anmäl)   22:00 18/1
Smått underhållande i trånga gångar även om det är hyfsat ologiskt. Skådespelarna är rätt risiga och effekterna fula, men håller ändå intresset uppe.
amam (Anmäl)   18/8 2017
Hade ju förutsättningarna för att bli bättre men taskigt manus, som bäst medioker regi och himla tafflig CGI drar ner intrycket. Svag tvåa.
Solidus (Anmäl)   2/4 2017
Bra upplägg som hade kunnat bli en sevärd skräckfilm om uppdraget hade gått till en mer kompetent regissör. Att låta en grupp utforska en mystisk pyramid är guldmaterial, men tyvärr tar dåliga effekter och billiga jump-scares över filmen och finalen är en bedrövlig upplevelse. Gör om, gör rätt.
Cisco (Anmäl)   13/3 2017
Man bryr sig inte alls om huvudrollsinnehavarna och vem som ska klara sig eller inte, tycker man misslyckats med en skräckis då.
Bumbi78 (Anmäl)   25/3 2016
Med tunnlar, mörker, fällor och klaustrofobisk atmosfär är det inte svårt att göra en sån här skräckis. Är det då lite äventyrsspänning inblandat är det redan ordnat så att säga. Och the Pyramid börjar bra och följer mönstret fint. Det händer läbbiga saker och allt är som det ska. Som vanligt tyckte någon att detta inte var nog och havererade sista halvtimman. Men en svag 3:a består då jag är svag för sånt här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Pyramid