Jordbävningen

Originaltitel: Skjelvet
Regissör:John Andreas Andersen
Utgivningsår:2018

Om Jordbävningen:

År 1904 drabbades Oslo av en jordbävning med en styrka på 5,4 på richterskalan. Det finns nu tecken som tyder på att Oslo kan förvänta sig en stor framtida jordbävning.

Titel: 10.5
Regissör: Brad Peyton
År: 2015
Genre: Drama, Action, Thriller
San Andreas

Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp, Edith Haagenrud-Sande, Kathrine Thorborg Johansen, Jonas Hoff Oftebro, Stig R Amdam, Catrin Sagen, Per Frisch, Hanna Skogstad, Runar Døving, Agnes Bryhn Røysamb, David Kosek, Ravdeep Singh Bajwa

John Kåre Raake, Harald Rosenløw-Eeg

Drama, Action, Thriller

The Quake

Norge
Diskussioner om Jordbävningen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Jordbävningen (8 st)
Arseenal (Anmäl)   01:22 22/3
Två tredjedelar av filmen är en ganska seg upptrappning mot själva jordbävningen. Efterspelet är lamt, oengagerande och abrupt. Helt ok effekter. "Vågen" var betydligt mer stämningsfull och välspelad, den här kändes bara onödig.
Hanness (Anmäl)   11:37 17/3
Hyffsad katastrof film, bättre än Vågen.
lurkan (Anmäl)   22:41 15/3
Absolutely crap, bland de sämsta jag sett. Jag kollar visserligen bara på film skiter fullständigt i om det finns nåt budskap. Och den här är inget du vill kolla på en fredag lr lördagkväll fan finns ingen kväll du vill se sån här skit!
Sture Stenhög (Anmäl)   03:30 8/3
Första filmen var väldigt generisk, men hade en unik spelplats som fick den att sticka ut, men även om det fortfarande är lite kul med katastroffilm i norsk tappning, så blir det ännu mer generiskt den här gången när katastrofen består av en jordbävning som drabbar en storstad. Det blir en allmän trött känsla med stereotypa karaktärer och genrens alla klyschor. Specialeffekterna är dock helt okej efter förutsättningarna, men det blir ändå en lite för småskalig känsla för en sådan här storskalig händelse. Man får känslan av att våra huvudpersoner är helt ensamma i katastrofens Oslo. Duglig underhållning blir det fortfarande, men fantasilösa spektakel gör Hollywood bättre trots allt
Ranma (Anmäl)   14:39 2/2
Riktigt snygg katastroffilm, den har ju allt! Slår vilken Hollywoodvariant som helst och väldigt spännande därtill.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Jordbävningen