The Raid: Retaliation

Originaltitel: The Raid 2: Berandal
Regissör:Gareth Evans
Utgivningsår:2014

Om The Raid: Retaliation:

Filmen tar vid där den första filmen slutade och följer Rama när han går undercover och infiltrerar leden av ett hänsynslöst Jakarta-brottssyndikat för att skydda sin familj och avslöja korruptionen i sin egen polisstyrka.
Se filmen på Headweb

Regissör: Sergio Martino
År: 1971
Genre: Thriller
Case of the Scorpion's Tail

Iko Uwais, Yayan Ruhian, Raiden Integra, Donny Alamsyah, Tio Pakusodewo, Ryûhei Matsuda, Kazuki Kitamura, Julie Estelle, Kenichi Endô, Marsha Timothy, Cecep Arif Rahman, Alex Abbad, Mathias Muchus

Gareth Evans

Action, Kriminalare, Thriller

The Raid 2, Serbuan maut 2

Indonesien, USA
Diskussioner om The Raid: Retaliation  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Raid: Retaliation (71 st)
ToddDowney (Anmäl)   11:33 25/3
Njaaaaaa. Första är något av de bästa martial art filmer jag har sett. Den här var alldeless för lång och höll på att somna flera gånger pågrund av den tråkiga storyn. Njaaaa inget för mig men den var godkänt
pufred (Anmäl)   21:34 21/1
Indonesisk kampsports-action-film. Del 2. Bättre än ettan. Mer story, mer action. Det är rått, brutalt och väldigt välkoreograferat. Storyn har man väl sett förut och känns rätt generisk men fighting/actionscenerna...fantastis
setterwall (Anmäl)   29/12 2016
Inte riktigt lika bra som ettan men oj så råa slagsmålscener. Otroligt våldsamt.
Gordyal (Anmäl)   15/12 2016
Alltså å ena sidan; jag har sååå svårt för maffiastuket, det är alltid så fruktansvärt ointressant. Men alltså å andra sidan; jag har aldrig sett maken till fightingscener. Så snygg koreografi, så mycket smärta (flera gånger hörde jag min egen röst säga "Aj!"), det brukar annars vara antingen eller (eller, som allra vanligast, inget av ovanstående). En film jag definitivt kommer att se igen, och som jag definitivt kommer att snabbspola mig fram till godbitarna. (9-/15)
Halofreak92swe (Anmäl)   19/10 2016
Nästan bättre än ettan. Fantastiskt välgjorda fightingscener, det ser verkligen ut som de pucklar på/har ihjäl varandra på riktigt! Stark 3, snudd på 4.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Raid: Retaliation