The Raid – Uppgörelsen

Originaltitel: Serbuan maut
Regissör:Gareth Evans
Utgivningsår:2011

Om The Raid – Uppgörelsen:

I hjärtat av Jakarta, i ett till synes sunkigt lägenhetskomplex, finns ett ointrängligt tillhåll för några av världens värsta gangsters och mördare. Inte ens de modigaste av poliser vågar sig i närheten, tills en morgon då Officer Rama skickar in sin beväpnade insatsstyrka i den livsfarliga labyrinten. Uppdraget är att döda den hänsynslöse knarkkung som styr stället, men när lamporna slocknar och utgångarna blockeras kan varje steg bli deras sista.
Se filmen på Headweb

Regissör: John Carpenter
År: 1976
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Attack mot polisstation 13

Iko Uwais, Joe Taslim, Donny Alamsyah, Yayan Ruhian, Pierre Gruno, Ray Sahetapy, Tegar Satrya, Iang Darmawan, Eka 'Piranha' Rahmadia, Verdi Solaiman

Gareth Evans

Action, Kriminalare, Thriller

The Raid: Redemption, The Deadly Raid

Indonesien, USA, Frankrike
Diskussioner om The Raid – Uppgörelsen  (1 diskussioner)
Kommentarer om The Raid – Uppgörelsen (196 st)
the bully (Anmäl)   22/9 2018
Fucking brutal mannen!
Barneyk (Anmäl)   18/12 2017
Vilken fantastisk koreografi filmen rakt igenom! Enda jag har att klaga på är att övergångarna i slagsmålen känns lite krystade ibland på ett onödigt sätt. Men annars är det bland det mest imponerande jag sett sedan Ong-Bak för bra många år sedan nu. Storyn är ganska platt och förutsägbar men duger för att bära filmen framåt. Snygg och intensiv med skådespelarprestationer som funkar utmärkt. Fyran är inte jättestark men mer än en trea är det!
Bengt_a (Anmäl)   25/11 2016
Meh. 99 minuter slag, sparkande och blod. "Genre: Action, Kriminalare, Thriller" var extremt missvisande tycker jag. Hade det stått martial arts eller karatefilm hade jag kanske uppskattat den lite mer.
Murvel48 (Anmäl)   13/10 2016
Den var på väg mot en fyra men sen blev det lite väl mycket skrikande och sparkande.
gjoob (Anmäl)   31/8 2016
Här slösas inte på krutet. Vi kastas direkt in i händelsernas centrum och därefter är det som sagt action non-stop. På gott och ont - storyn är lite tunn och jag blir rätt så mätt på alla slag, sparkar och avrättningar efter ett tag. Men som actionfilm betraktat är den mycket bra - om man är på rätt humör.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Raid – Uppgörelsen