The Raspberry Reich

Originaltitel: The Raspberry Reich
Regissör:Bruce La Bruce
Utgivningsår:2004

Om The Raspberry Reich:

Efter homoerotiska äventyr bland högerextremister (Skin Flick) är det nu dags för den kanadensiske regissören LaBruce att ta sig an homosexuella förbindelser på den extrema vänsterkanten. Mannen som gjort sig känd för att göra porrfilmer med ett budskap berättar historien om ett gäng vapenfixerade vänsteraktivister i Berlin och deras revolutionära kamp. Då deras ledare, den karismatiska Gudrun, är övertygad att den heterosexuella normen i samhället förhindrar en sann revolution består en stor del av själva kämpandet av samkönade sexövningar.

Susanne Sachsse, Daniel Bätscher, Andreas Rupprecht, Dean Stathis, Anton Z Risan, Daniel Fettig, Gerrit, Joeffrey, Ulrike Schirm, Sherry Vine, Stephan Dilschneider

Bruce La Bruce

Komedi, Vuxenfilm

The Revolution Is My Boyfriend

Tyskland
Med i listor: Stockholm XV Twilight Zone, Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om The Raspberry Reich  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Raspberry Reich (19 st)
Arensberg (Anmäl)   31/10 2011
en snäll 2a, alldeles för ful, alldeles för gammal estetik, känns som den ligger efter en hel jävla del.
KamikazeHeart (Anmäl)   8/1 2011
"ANAL LIBERATION NOW". Haha.
DennisBL (Anmäl)   17/12 2010
Bruce LaBruce är så ohyggligt begåvad, hans filmer har så många lager och bottnar samtidigt som de är fruktansvärt underhållande. Och det här är en av hans absolut bästa.
Östpackarn (Anmäl)   2/4 2010
tvåa with love! <3
Läskientekopp (Anmäl)   12/3 2010
Som tidigare påpekats, det känns mest som ett hån mot vänsterrörelsen, den driver i alla fall ordentligt med livsstilsvänstern. Jag gillar inte livsstilsvänstern, men jag tycker filmen var mest provocerande med sina sexscener och dåliga skådespelare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Raspberry Reich