Den ovillige fundamentalisten

Originaltitel: The Reluctant Fundamentalist
Regissör:Mira Nair
Utgivningsår:2012

Om Den ovillige fundamentalisten:

En amerikansk journalist baserad i Pakistans huvudstad Lahore intervjuar Changez som är misstänkt för inblandning i kidnappningen av en amerikansk lärare i staden. I tillbakablickar följer vi Changez livsöde: hur han som välbärgad pakistanier reser till USA för att utbilda sig på ett prestigeuniversitet och gör kometkarriär på Wall Street. Men den 11 september 2001 förändras hans liv för alltid.

Baserad på romanen "The Reluctant Fundamentalist" av Mohsin Hamid från år 2007.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Människor helt utan betydelse
Regissör: Gustaf Skarsgård
År: 2011
Människor helt utan betydelse

Riz Ahmed, Kate Hudson, Liev Schreiber, Kiefer Sutherland, Om Puri, Shabana Azmi, Martin Donovan (II), Nelsan Ellis, Haluk Bilginer, Meesha Shafi, Imaaduddin Shah, Christopher Nicholas Smith, Ashwath Bhatt, Sarah Quinn

William Wheeler, Ami Boghani

Drama, Thriller

Diskussioner om Den ovillige fundamentalisten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den ovillige fundamentalisten (12 st)
erosagape (Anmäl)   11/5 2018
Kanske kan det gå till så här och eftersom det är en filmgenré jag inte gillar - baserad på en verklig händelse - är denna inget för mig, om om det går till ungefär så här, behöver verkligheten styras upp!
Rele (Anmäl)   5/5 2018
En film med svag manus. Flera dåliga skådespelare och en inte så dålig regissör gör att jag ger en tvåa i alla fall.
Poker-Mange (Anmäl)   25/11 2013
Svag historia som bygger på politiska klichéer. Svag historia, svag produktion och svaga skådespelarinsatser = svag tvåa.
m4e (Anmäl)   4/11 2013
Funkar inte för mig att ha en film som fokuserar på en person och dennes livsöden när man inte kan relatera till eller förstå hans värderingar. Att han sedan beter sig som en småaktig skitstövel så fort han får läge, när filmen uppenbarligen vill att man ska ryckas med i hans resa - gör filmen riktigt tråkig. Funkade inte alls för mig. Svag 2:a.
D-Flex (Anmäl)   8/10 2013
Det känns inte som att man behöver se den här filmen för att kunna sätta en 3:a i betyg.. Störande. Tar den en dag när jag orkar!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den ovillige fundamentalisten