The Replacements

Originaltitel: The Replacements
Regissör:Howard Deutch
Utgivningsår:2000

Om The Replacements:

Baserad på verkliga händelser som inträffade under en spelarstrejk på 80-talet. Reserverna i fotbollslaget Washington Redskins får chansen då lagets ordinarie spelare bestämmer sig för att strejka..

Titel: Any Given Sunday
Originaltitel: Any Given Sunday
Regissör: Oliver Stone
År: 1999
Any Given Sunday
Titel: I spel och kärlek...
Originaltitel: Leatherheads
Regissör: Tom Brady
År: 2007
Genre: Komedi
Sports Movie

Keanu Reeves, Gene Hackman, Orlando Jones, Faizon Love, Michael Taliferro, Ace Yonamine, Troy Winbush, David Denman, Jon Favreau, Michael Jace, Rhys Ifans, Gailard Sartain, Art LaFleur, Brett Cullen, Archie L Harris Jr, Evan Parke

Vince McKewin

Komedi

Recension The Replacements

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
Football-filmer har man gott om så att det räcker - och Replacements är nog en av dom bättre football-filmerna, men tyvärr så förutsägbar. Filmen regisseras av Howard Deutch, och utspelas i den amerikanska fotbollens värld och är baserad på händelser som inträffade under en spelarstrejk på 80-talet. I centrum står laget Washington Sentinels och dess reserver, som plötsligt får chansen då lagets...

Recension av The Replacements - Läs hela!

Med i listor: Amerikansk fotboll
Diskussioner om The Replacements  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Replacements (111 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Hans Moleman (Anmäl)   16/7 2015
Lite smårolig.
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
Ett första krav för att man skall kunna tycka om denna film är att man gillar sportfilmer, andra kravet är att man gillar både Keanu Reeves och Gene Hackman. Godtar man dessa krav så får man en trevlig stund med lite lustigt humor. En helt OK berättelse, inte så att man lägger den på minnet en längre stund men man blir underhållen för stunden.
Almgren (Anmäl)   24/6 2012
En rolig och småmysig film som fångar tidskänslan på ett bra sätt, men som är en aning för humorbetonad för att funka som verklighetsbaserat drama. Lite mer seriös fotboll och mer tid och engagemang i kärlekshistorien och spelarnas bakgrunder och motivation hade gjort filmen bättre. Nu är den ändå rätt bra och rolig och får i alla fall en trea.
FelixLindgren (Anmäl)   2/5 2012
Kan någon bara berätta för mig varför, VARFÖR? Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Det här tar... ALLA pris. Inget är bra. Inget är ens acceptabelt dåligt. Det här är slutet. Kan vi inte bara ge varandra kärlek? Varför? Det här sätter "anus" i Keanus karriär. Om INGEN av regissörens ambitioner når fram, om det som ska vara kul är tråkigt, det som ska vara snyggt är fult och det som ska vara smart är idiotiskt, vad finns kvar då? Underhållning? Eller bara gene hackmans fula, fula, fula rent jävla avskyvärda mustasch i två timmar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Replacements