The Return of Spinal Tap

Originaltitel: Spinal Tap Reunion: The 25th Anniversary London Sell-Out
Regissör:Jim Di Bergi
Utgivningsår:1992

Om The Return of Spinal Tap:

En uppföljare på den klassiska mockumentären som innehåller en återföreningskonsert med bandet varvat med dokumentärklipp där bland annat medlemmarna berättar om sina barndomar och sina upplevelser från musiklivet.

Titel: Spinal Tap
Originaltitel: This Is Spinal Tap
Regissör: Rob Reiner
År: 1984
Genre: Komedi

Christopher Guest, Michael McKean, Harry Shearer, June Chadwick, Bob Geldof, Rob Reiner, Kenny Rogers, Paul Shaffer, Martin Short, Fred Willard, Mel Tormé, Jamie Lee Curtis, Robin Williams

Komedi

Med i listor: Fiktiva musiker, Mokumentärer
Diskussioner om The Return of Spinal Tap  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Return of Spinal Tap (7 st)
edthesc (Anmäl)   24/9 2014
58 min enligt IMDB
DrJW (Anmäl)   17/8 2014
Blev förvånad att de fanns en uppföljare till This is Spinal Tap. Dock den här kändes mer som en tv-speciallare än uppföljare. De som gör den här sevärd är när dem uppträder, annars så var den här inte lika välgjord som den första filmen.
Rupe (Anmäl)   20/11 2005
Stark tvåa. Mer musik och mindre utrymme för humor jämfört med föregångaren. De skämt som finns är mest bara sämre varianter av skämten från förra filmen.
mystepho (Anmäl)   8/7 2004
När jag såg denna så var den 57 minuter??? Finns det flera versioner?
mystepho (Anmäl)   8/7 2004
Denna tv-specialare når inte upp till filmens status och Tapparna känns lite trötta när de står på scenen. Kul att se dem "live" trots allt...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Return of Spinal Tap