Betyg idag: 1 148 Besökare idag: 4 074

Originaltitel: The Revenant
Regissör:Alejandro G. Iñárritu
Utgivningsår:2015

Om The Revenant:

Historien utspelar sig på 1820-talet och kretsar kring Hugh Glass, en man som bestämmer sig för att hämnas på männen som lämnade honom att dö efter en björnattack.

Titel: The Grey
Regissör: Peter R Hunt
År: 1981
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr
Jagad till vanvett

Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Paul Anderson, Kristoffer Joner, Joshua Burge, Duane Howard, Melaw Nakehk'o, Fabrice Adde, Arthur RedCloud, Christopher Rosamond, Robert Moloney, Lukas Haas, Brendan Fletcher

Mark L Smith, Alejandro G. Iñárritu

Drama, Thriller, Äventyr, Western

Recension The Revenant

- tobbiaszz sätter betyg 2 och skriver:
Vad ska man säga? Samtidigt som det finns väldigt mycket att säga om denna film, finns det också väldigt lite. Man skulle kunna stanna vid att kommentera fotot. För fotot är fullkomligt magiskt! Fantastiska miljöer, gestaltat genom subtila rörelser och vackra kompositioner skapar en naturdokumentärskänska. Visuellt är The Revenant en av de vackrare filmer som har skapats de senaste åren. Men räcker det med ett fantastiskt visuellt språk för att skapa en bra film? Nej, tyvärr inte.

Recension av The Revenant - Läs hela!

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om The Revenant  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Revenant (223 st)
dudson (Anmäl)   18:25 10/10
Sanslöst gripande film om mänskligt lidande & ondska. Vackert filmat och med guda -benådade insatser av Dicaprio / Hardy. Det man verkligen kommer ihåg är björn och häst scenerna som är extremt talande för överlevnads espekterna av mänskligt kämpande i motgång. 3+
Rock Snack (Anmäl)   19:34 1/10
Jag vet inte vad det är med mig, men jag blir inte imponerad av filmer på samma sätt längre. Det känns som att man redan har sett allt tidigare. Denna var en svag fyra, men inte mer. Scenen med björnen var riktigt otäck och Tom Hardy gör ett bra jobb. Snyggt filmat, med.
fredrikj (Anmäl)   20:18 28/7
Testosteronfest och macho i superlativ.
Sture Stenhög (Anmäl)   02:55 15/7
En filmteknisk triumf på alla tänkbara vis. De häpnadsväckande miljöerna är fantastiskt snyggt filmade, och här finns en enorm närvarokänsla. Känslan av utsatthet inför en kompromisslös vildmark är mycket väl förmedlad, likaså pionjärlivet. Han har det sannerligen inte lätt Leo, men tyvärr blir storyn aldrig mer avancerad än så heller, och karaktärerna är genomgående endimensionella. Det finns nog att fascineras av här ändå, men tänk vad bra den här filmen hade kunnat bli om den faktiskt hade haft något att berätta
SciBoy (Anmäl)   17:51 25/2
Vackra miljöer. Väl berättat. Trots ett ganska långsamt tempo så blir det spännande eftersom filmen till stor del handlar om utsattheten i vildmarken. Fattar inte slutet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Revenant
Se filmen